IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия няма да забрани превозните средства с ДВГ

Министърът на транспорта лично се застъпи за запазването на конвенционалните мотори

Министърът на транспорта на Германия - Фолкер Висинг, открито се противопостави на предложението на Европейската комисия за въвеждане на забрана за продажба на автомобили с бензинови и дизелови двигатели след 2035 г.


BMW


Според политика, автомобилната индустрия не може да се разчита само на електричество и водород, затова правителството на страната обмисля възможността всички автомобили да преминат от двигатели с вътрешно горене към синтетично гориво.

„Искаме да разрешим двигателите с вътрешно горене дори след 2035 г., но това ще бъде възможно само при едно условие - ако всички автомобили работят на синтетично гориво", заяви Висинг, цитиран от Motor1.

Министърът добави, че Германия „трябва да остане технологично неутрална“ и „да не разчита на електричество и водород“. Освен това, той е уверен, че има „решение, което да гарантира, че автомобилите няма да използват изкопаеми горива“.

Преминаването към синтетично гориво ще намали вредните емисии, но няма да изисква глобално преформатиране на индустрията. Малко преди изявлението на Висинг Audi обяви, че неговият 6-цилиндров турбодизел EA897 вече може да работи на „зелен“ дизел, класифициран като хидрогенирани растителни масла (HVO).

Сестринската компания Bentley прехвърли целия автопарк, използван от логистичната служба на завода в Крю на такива смеси и за една година успя да намали емисиите на въглероден диоксид (СО2) с 233 тона. Горивото за британците се синтезира от компанията Power Electrics и Green Biofuels и съдържа само възобновяеми суровини - отпадъчни мазнини, зеленчуци и масла.

Синтетичният дизел не е чувствителен към ниски температури, има дълъг срок на годност и има по-високо цетаново число (повече от 70 вместо 45-48). Освен това има ниски емисии - 35 % по-малко азотни оксиди (NOx) и 85% по-малко прахови частици.

Междувременно Porsche започна строителството в Чили на завод за производство на неутрален от въглерод метанол и бензин (eFuel). Засега те ще се използват само в състезателни автомобили и в центровете Porsche Experience,, но в бъдеще компанията ще превключи серийните си спортни автомобили на синтетични горива.

Компании като BMW, Aston Martin и McLaren също проявяват интерес към синтетичните горива, но се смята, но дори и там вярват, че технологията ще стане масова едва след десет години.

0 от 500
  • #27
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    А бе какъв кораб с батерии бе.Ти да си чувал за свойството плаваемост че само обект по лек от водата може да плава ако е по тежък потъва.И колко ще е товароносимостта на този плавателен съд че кат му турнеш батерии какъв още полезен товар ще можеш да качиш
  • #26
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-забавното е, че вече има сравнително големи кораби с огромни батерии. Автобуси с огромни батерии, както и тежка техника с огромни батерии. А тук псувате като някакви жалки карикатури. Нане и Вуте, Андрешко, бай *** и прочие други знайни и незнайни архетипни образи.
  • #25
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    През 2019 г. са продадени 2,2 милиона електрически коли 1, което представлява само 2,5% от световните продажби на автомобили. През 2020 г. общият пазар на автомобили се сви, но продажбите на електрически автомобили прекъснаха тенденцията, нараствайки до 3 милиона и представлявайки 4,1% от общите продажби на автомобили. A през 2021 г. стигна до 9%. Но не можете да четете, все пак. Много скоро ще стигнат 50%.
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-лесният начин да ви разкарат от колите с ДВГ е да направят бензина и дизела прекалено скъп. Същото важи и за метана, и нефтения газ. ОПа, те вече го правят. А в един хубав момент, когато повечето правят прекалено много електрички, производството на ДВГ ще стане нерантабилно. Ама не става само с тролене и псуване, трябва си и акъл.
  • #23
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Германия си променя мнението през няколко дни.
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Бедните и смотаните само ревете като малки *********** .
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен електрон ( преди 2 години )
    Защо ли някой си мисли че ей такаще се наложат овърнайт,с декрет,и от 01,25,всички на тромвуси!!!Поне до2080 ще се движат двг,няма как инак да се случи!! Откъде ще компесират загубите в бюджета от акцизи,такси глоби мита и кокво ли не!!И това идва от джоба на шофьора,...Та електричките какво решават??Повече мощнос(едва ле всеки му пука за това) и много проблеми..Дали ще има достатъчно ел.мощности за всичко??И на каква цена??Бедните сега подпомагат богатите..но няма те да го направят за тях
  • #20
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Пазарът ще ги забрани. Комкото и да реват за славното си минало. Бъдещите технологии са без ДВГ.
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    чукчите никога няма да се научат да четат
  • #18
    12 rate up comment 2 rate down comment
    ДВГ ( преди 2 години )
    #16. Ти си облъчен. Вземи малко прочети за електромобилите. А *** истината. Те от къде се зареждат бе. А тока от какво се прави. Над 50 % от ТЕЦ-ове който изобщо не бълват смръдели. За производството на батериите да не говорим. Ами след изчерпване на ресурса им къде ще ги хвърляме в космоса? И ти говориш сякаш електромобилите нямат части по тях който да се повреждат. Не че ДВГ е добре, но на този етап е по добре. Вземи помисли и спри да се облъчваш. Аман от шарани.