Nissan обяви, че ще отчете нетна загуба от 700 милиарда до 750 милиарда йени (4,9 до 5,3 милиарда долара) за фискалната си 2024 г., която приключи на 31 март. Японският производител заяви, че най-лошият финансов резултат в историята му се дълги на преструктурирането на компанията, както и на "други фактори".
Nissan се сблъска със значителни препятствия през последните 12 месеца и не разполага с много време да поправи нещата. Планът на предишния главен изпълнителен директор Макото Учида не успя да се осъществи, след като пропадна сливането с Honda и това доведе до смяната с Иван Еспиноза. Новият шеф обаче трябва да реши основния проблем - спад на продажбите заради остарялата гама и силната конкуренция от Китай. Така Еспиноза беше принуден да предприеме мерки като съкращаване на работници и намаляване на производството.
Повече от 500 милиарда йени (3,5 милиарда долара) от тази загуба е свързана с обезценяване на активите в Северна Америка, Европа, Латинска Америка и Япония, твърдят от компанията. В същото време, въпреки ще загуби повече пари от всякога, Nissan има 1,5 трилиона йени (10,5 милиарда долара) нетни пари.
Компанията очаква оперативна печалба от 85 милиарда йени (597 милиона долара) при нетни приходи от 12,6 трилиона йени (88,5 милиарда долара), което е с около 30% по-малко от предишната прогноза. Автомобилният производител, който планира да се откаже от раздаване на дивиденти за цялата година, ще отчете дейността си на 13 май.