IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Nissan записа рекордна загуба в историята си

Японският производител обясни лошия резултат с обезценяване на активите

Nissan обяви, че ще отчете нетна загуба от 700 милиарда до 750 милиарда йени (4,9 до 5,3 милиарда долара) за фискалната си 2024 г., която приключи на 31 март. Японският производител заяви, че най-лошият финансов резултат в историята му се дълги на преструктурирането на компанията, както и на "други фактори".


Nissan


Nissan се сблъска със значителни препятствия през последните 12 месеца и не разполага с много време да поправи нещата. Планът на предишния главен изпълнителен директор Макото Учида не успя да се осъществи, след като пропадна сливането с Honda и това доведе до смяната с Иван Еспиноза. Новият шеф обаче трябва да реши основния проблем - спад на продажбите заради остарялата гама и силната конкуренция от Китай. Така Еспиноза беше принуден да предприеме мерки като съкращаване на работници и намаляване на производството.

Повече от 500 милиарда йени (3,5 милиарда долара) от тази загуба е свързана с обезценяване на активите в Северна Америка, Европа, Латинска Америка и Япония, твърдят от компанията. В същото време, въпреки ще загуби повече пари от всякога, Nissan има 1,5 трилиона йени (10,5 милиарда долара) нетни пари.

Компанията очаква оперативна печалба от 85 милиарда йени (597 милиона долара) при нетни приходи от 12,6 трилиона йени (88,5 милиарда долара), което е с около 30% по-малко от предишната прогноза. Автомобилният производител, който планира да се откаже от раздаване на дивиденти за цялата година, ще отчете дейността си на 13 май.


0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 2 седмици )
    Аз имам Нисан, имал съм Рена... Никога повече Нисан! Само на картинка. И то чужда... Като мнение - не е лош автомобил, приятни седалки, интересни решения за вратите, голям багажник. И това е. Проблеми с двигателя (аз имам един от най-промблемните им, проблеми с ходова част, смених скоростна кутия). Да, рената ми ръждясваха бързо, но никога не съм имал проблеми с механика. Да, накрайниците се чупиха по норматив, но ги сменях без значение дали са здрави или не, заедно със смяната на маслото.
  • #3
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Какви французи, Кашкая е по-добър и по-евтин от което и да е умрело Рено, виждали си Нисан наживо бре смешнико?
  • #2
    10 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Не само пари. Технологии. Управленски капацитет. Синергии. Французите обаче също научиха нещо: с японци, московци и каквито и да са други феодални средновековни нации не трябва да се занимават.
  • #1
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Мисля че и за малките деца вече е ясно кой кой е бил в Renault-Nissan-Mitsubishi съюза. Renault наливаха години наред пари в развитие на гамата на Nissan, за може японците да си внушат че са голямата работа, и когато наливането приключи, се вижда резултата.