IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Това ли е спасението за дизеловия двигател?

Доставчик на BMW приспособява V6 и V8 към водородно гориво - лесно и относително евтино

Европейският съюз се подготвя да въведе новия екологичен стандарт Euro 7, който на практика ще сложи точка на двигателя с вътрешно горене. И особено на дизеловия, който бездруго е в немилост в последните 6 години. Дори и сега на много места в Европа правителства и местни власти се опитват да забранят старите дизелови коли и всячески насърчават хората да не си купуват нови дизели.
 
  
протест, дизел, германия
Протест в защита на дизеловите двигатели в Германия. При товарните превози в ЕС делът на дизела надхвърля 90%
 
  
Има обаче един малък проблем: цялата икономика на ЕС в момента се крепи върху дизеловия двигател. По пътищата на общността се движат общо около 400 милиона автомобила (данни от 2019). От пътническите автомобили 42% са с дизелов двигател. При лекотоварните делът на дизела е 89%, при автобусите - 94.5%, а при товарните автомобили - цели 97.8%.

Раздялата с дизела означава, че поне 200 милиона превозни средства в ЕС ще трябва да бъдат подменени с нещо друго. Електрическото задвижване е алтернатива, макар и по-скъпа, при леките коли. Но за момента е много далеч от решаване на проблема при тежките.
 
 
Гидо Дюмаре, Punch Group
Гидо Дюмаре, основател и главен изпълнителен директор на Punch
 
  
Какъв е тогава изходът? Един белгийски предприемач смята, че разполага с готово решение. Името му е Гидо Дюмаре, собственик на белгийската Punch Group. Името на компанията вероятно не говори много на широката публика, но в автомобилната индустрия тя е позната и уважавана като доставчик на компоненти за BMW, ZF и още няколко реномирани имена. Освен това Дюмаре е специалист в съживяването на затъващи бизнеси. Навремето той откупи губещия завод на General Motors за трансмисии в Страсбург, и го превърна в основен доставчик на компоненти за 6- и 8-степенните трансмисии на ZF. А през 2020 Дюмаре сложи ръка и върху развойния център на GM в Торино с неговите над 700 инженери, създали в миналото някои от най-успешните дизелови агрегати на Opel и Fiat.
 
 
Punch, Торино, развоен център, GM
Бившият инженерен и развоен център на GM в Торино, Италия, който днес е собственост на Punch
   
    
Именно в развойния център в Торино Punch работи по най-важния си проект: адаптирането на съществуващи дизелови двигатели да работят с водород. Ако Дюмаре успее, това е начин не само дизелите да продължат да съществуват, вече при нулеви емисии, но и спасение за товарните превози в Европа. Белгийският предприемач хвърли повече светлина върху начинанието в разговор с Лука Чифери от AN Europe.
  
   
10 въпроса за бъдещето на дизела към Гидо Дюмаре (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #25
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    За тези, които още считат че електричеството ще е дефицит. Построяването на ВЕИ е много по-просто, бързо и най-вече евтино. До 5 години ще има свръх предлагане. Не само Елън Мъск работи в тази насока, а повечето бизнеси се борят за независими източници контролирани от тях.
  • #24
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 2 години )
    Хубава статия. Ако не е амреиканската Тесла, ще е GM пак от там. Европа изостана тотално от технологиите. Това, че имаш най-яката боя, сглобка и кожен салон вече не е толкова важно. Пазара за скъпи коли в Европа е в колапс. Тук вече доминира Стелантис с Пежо и Опел. Опита на европейския парламент да забрани старите технологии е опит принудително да се извадят фирмите в Европа от 20 век и да се вкарат в 21. Американците и Китайците вече са там.
  • #23
    12 rate up comment 3 rate down comment
    До 29 ( преди 2 години )
    Така е. Я натовари десет тира на влака от Смолян до Пловдив :D
  • #22
    31 rate up comment 10 rate down comment
    Петър ( преди 2 години )
    Някой дава ли си сметка колко ще струва тон/километър за ел.камион и на каква крайна цена ще се продава стоката ???????? Сега вече не достига ел.енергията а ако започнем да зареждаме целия автотранспорт по всяко време на денонощието целогодишно- ,, недостигът определя цената"......сега е виновна Русия и за напред пак ли тя??????
  • #21
    25 rate up comment 3 rate down comment
    Николов ( преди 2 години )
    Всичко се прави , за да се убие малкия и среден бизнес.
  • #20
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Вдороден ( преди 2 години )
    Най-масово водород се произвежда при конверсия на метан с водна пара. Безмислено е от екологична точка да се ползва такъв ворород, тъй като сумарното СО2 е по-високо, от колкото би било при работа на метан. "Екологичните" варианти пък са доста скъпи и означават да забравим масовите возила и да мислим за велосипеди - автомобилът би станал лукс дори сред по-заможните.
  • #19
    26 rate up comment 6 rate down comment
    До 19 ( преди 2 години )
    Тая седмица разтоварихме два Тира с материали и натоварихме 3 Тира със стока от една фабрика в Девин! Ела да ми покажеш как става това с влак....*** и визионерите....
  • #18
    8 rate up comment 14 rate down comment
    Баа ( преди 2 години )
    Само МЕТАН-а ще е спасението на ДВГто.
  • #17
    13 rate up comment 14 rate down comment
    Future ( преди 2 години )
    Преди 1-2 години Porsche казаха какво е спасението на ДВГ-то - биогориво. С малки преработки на сегашните двигатели, автомобили и сегашните бензиностанции може да се премине масово на биогориво. Ама сега сме на вълна електрификация и само за ел.коли се говори.
  • #16
    11 rate up comment 21 rate down comment
    край ( преди 2 години )
    Електрическите тирове отдавна са измислени - наричат се влакове /трен бе, трен/. Електрическите автобуси също - наричат се тролейбуси. Столична община тръгна да купува ел. автобуси. Абсурдно е да разнасяш няколко тона батерия из града, като навсякъде можеш да имаш ел. мрежа.Това с водородните тирове ще стане, като имаме тирове с ядрени двигатели.България ще си построи магистралите когато станат излишни - по тях ще минава една електричка на 10 минути. Бъдещето е на релсите а не на асфалта.