Производството на автомобилни компоненти е един от най-бързо растящите сектори на българската икономика в последните години, и основен инструмент в борбата срещу изтичането на мозъци на Запад. Но в този сектор предстоят гигантски сътресения заради отказа от двигателите с вътрешно горене и електрификацията. Как ще се отрази това на автомобилната индустрия в България? Зададохме този въпрос на Марк Бирон, главния изпълнителен директор на Melexis. Белгийската компания е един от световните лидери в производството на автомобилни чипове и сензори, а основната й производствена база е в София. Бирон долетя специално в София, за да участва в конференцията Tech21:CarTech, организирана от Bloomberg TV Bulgaria. Ето какво отговори той на въпросите на главния редактор на Automedia Константин Томов, който бе модератор на конференцията.
8 въпроса към Марк Бирон, CEO на Melexis (ГАЛЕРИЯ):
"Бих казал, че е и двете. Предизвикателство е, защото електрификацията на автомобила идва с множество нови приложения, и ние трябва да адаптираме продуктите си за тези приложения. Но истината е, че вече от десет години работим в тази посока. Така че е предизвикателство, да, но също и отлична възможност. Всички тези промени ще дойдат с все повече съдържание на електронни компоненти в автомобила. За да ви дам пример, днес стандартният автомобил съдържа средно 13 чипа на Melexis. Заради електрификацията този брой ще нарасне до 20 чипа".