Volkswagen Tiguan, който се произвежда от 2007 до 2016 година, е първородният модел на концерна Volkswagen в класа на компактните кросоувъри. Той се представи отлично на пазара, но имаше и някои проблеми, които разделиха собствениците на два лагера. Единият счита Tiguan за отлично попадение, докато вторите не искат и да чуят повече за този модел.
Кросоувърът споделя платформата PQ35 с модели като Volkswagen Golf, Audi A3, Skoda Yeti и Octavia. По-големият - Volkswagen Passat, също използва много от елементите на шасито. Първоначално Tiguan е оборудван с бензинови двигатели 1.4 TSI (150 к.с.) и 2.0 TSI (170 к.с.), като и с дизелов 2.0 TDI (140 к.с.). През 2011 година моделът претърпя фейслифт, като мощността на 2,0-литровия дизел беше увеличена 180, 200 или 210 к.с.
Разнообразие има и в трансмисията - Tiguan е оборудван както с предно предаване, така и с многодисков съединител с връзка на задната ос. В допълнение към ръчната скоростна кутия имаше класическа хидравлична автоматична, както и 6- и 7-степенни преселективни роботи.
Проблеми и недостатъци на първия VW Tiguan (ГАЛЕРИЯ):
Заради навлизането на влага от корозията на контактите, задните светлини на регистрационния номер и бутонът за отваряне на петата врата може да откажат. Окабеляването между шофьорската врата и стълба на каросерията се скъсва с течение на времето, което се отразява на работата на блока за управление на електрическите прозорци, централното заключване, задвижванията и отопляемите външни огледала.
Микропревключвателите, вградени в ключалките на вратите, са проблематични (контролният блок „не вижда“ отварянето и затварянето на вратата). През зимата, когато се натрупа голямо количество лед, пластмасовата панта на педала на газта може да се счупи. След 60 000-80 000 км моторът на вентилатора на климатичната система излиза от строя. Версиите с автоматичен Climatronic след 3-5 години могат да имат проблеми както със задвижващите механизми на амортисьора, така и със самия уред.