IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes намери ново място на спирачките в електромобила

При системата in-Drive те са преместени от колелата в двигателя

Германският производител Mercedes-Benz представи революционна спирачна система за електрически автомобили, наречена In-Drive. Този иновативен подход премества спирачките от традиционното им местоположение зад колелата директно в тялото на електрическия мотор. Така спирачките вече са част от двигателя.


електромобили


Технологията не променя традиционната работа на спирачните, като накладките и дисковете отново забавят автомобила чрез натиск. Сега обаче цялата система е напълно запечатана и има водно охлаждане. Това помага за ефективното разсейване на топлината въпреки липсата на въздушен поток.

Инженерите на Mercedes са уверени, че новата система ще издържи до 15 години или 300 000 км. Технологията не само намалява оперативните разходи поради удължения живот на накладките, но също така подобрява управлението на автомобила чрез премахване на излишната тежест от колелата.

Освен това до 98% от спирането в електрическите превозни средства вече се извършва чрез възстановяване на енергията, а механичната част се използва само в изключителни случаи. In-Drive обаче прави тази част още по-надеждна.

Въпреки че системата все още е по-скъпа от традиционните спирачки, инженерите на Mercedes работят усилено, за да направят технологията по-евтина. Все още няма яснота кога тя ще се появи производствени модели, но е ясно, че спирачките на бъдещето вече са тук.

 

0 от 500
  • #19
    19 rate up comment 1 rate down comment
    dedal ( преди 1 година )
    И смяната на накладките става с нов двигател. Чудно, браво на немската изобретателност
  • #18
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Меркендес ( преди 1 година )
    Защо нещо което е ефективно /надеждно и за малко пари/ трябва да го направиме сложно и скъпо. Немското автомобилно лоби отдавна лети из облаците но напоследък се наложи да падне от високо. Въпреки това не ви д ада са си взели поука. Неоременно всичко трябва да е много скъпо - иначе не става. Тоя начин на мислене ще ги довърши.
  • #17
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аа, ясно. Вече не сменяш накладки, а сменяш двигател.
  • #16
    1 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Е за това мерц е мерк защото инвестира в технологии разработва продава ги.
  • #15
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    какъв автомобил бутафория като всичко в тази територия егати ти държавата, щом аз съм
  • #14
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До Иванов ( преди 1 година )
    Що да няма наскоро "създадохме"най мощния автомобил в света,не че по бг манталитет не че не оплюхме веднага инженера,защото е от мюсулмански произход,ама нормално в тая локация !?!
  • #13
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Някой ( преди 1 година )
    Ситроен монтираше спирачки до диференциала на модела ДС 19 и други модели през60 те год. и като следствие фалира и ги купи Пежо. Спирачки извън колелата са монтирани към момента на руските трактори ЮМЗ и МТЗ и трактор ***.
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    те и м ките не късат карданни валове нали както писах по долу той германецо го е измислил а ако се къса полуоска по време на движение считай че нищо не те спасява имаше идин профил тук който проплака как негови близки семейство са загинали в следствие на счупен спирачен диск а автомобила е гаранционен така че радвайте се на живота докато не сте си купили волво джереми кларксон
  • #11
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Иванов ( преди 1 година )
    Друго си е българските форумни разбирачи да се изкажат, че инженерите на Мерцедес са некадърни и са откраднали идеята от пристанищни кранове. Пък и венага предвидиха , кво ще стане ако се скъса полуоска. Браво! Да се чудиш , как така няма нито един автомобил съсдаден от българи- на теория трябва да сме най-добрите инженери на света.
  • #10
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    При електромобил с четири задвижващи колела, този проблем не е толкова голям, защото може да се ползва спирачката на другата ос. Пък и на практика би било трудно да счупиш полуоска на електромобил - те така или иначе имат огромен въртящ момент, за който е проектирана полуоската, А въртящия момент на двигателя се регулира изключително прецизно и би било трудно до невъзможно да претовариш полуоската.