Предишното поколение на Toyota Land Cruiser 200 се появи в края на 2007 година, като се предлагаше с два V8 двигателя - усъвършенстван бензинов 4,7-литров 2UZ-FE със система VVT-i и нов турбодизел 1VD-FTV. Първият е оборудван с 5-степенна автоматична трансмисия, а дизеловият двигател получава автоматична скоростна кутия с 6 предавки.
Когато моделът беше актуализиран през 2012 година, бензиновият агрегат беше заменен с 4,6-литров двигател 1UR-FE, който се съчетава с 6-степенен автомат. Фейслифтът през 2015 година засегна екстериора и добави някои електронни системи. По специално, при движение по тежък терен една от колелата блокира, за да намали радиуса на завиване.
Какви са слабите и силните страни на легендарния всъдеход и за какво трябва да внимава купувачът при избора на този модел? На тези два основни въпроса отговор дава Антон Бондар, главен инженер на фирмата Tolex Tuning, която се е специализирала в ремонтите и поддръжката на Toyota Land Cruiser 200. Той коментира основно версиите с V8 двигател, тъй като такъв мотор не се предлага при новото поколение на всъдехода с индекс 300.
Проблеми при Toyota Land Cruiser 200 на старо (ГАЛЕРИЯ):
Каросерията на всъдехода е податлива на корозия. Ръждата се появява на най-видимите места - в долната част на вратите, по праговете и калниците. Тя може да се намери и на пантите на вратите, както под дръжките, но всичко зависи от условията на работа, в които е ползвана колата. Автомобили, които рядко излизат извън пътя и избягват реактиви, са по-малко податливи на ръжда.
Не само частите на каросерията на Land Cruiser 200 ръждясват, но и рамата, която до 2014 година тя няма тапи. Затова собствениците на тези джипове често използват антикорозионни продукти. Хромът на решетката на радиатора, както и този, който украсява задната врата, не е издръжлив, същото се отнася и за решетката.