Предишното поколение на Toyota Land Cruiser 200 се появи в края на 2007 година, като се предлагаше с два V8 двигателя - усъвършенстван бензинов 4,7-литров 2UZ-FE със система VVT-i и нов турбодизел 1VD-FTV. Първият е оборудван с 5-степенна автоматична трансмисия, а дизеловият двигател получава автоматична скоростна кутия с 6 предавки.
Когато моделът беше актуализиран през 2012 година, бензиновият агрегат беше заменен с 4,6-литров двигател 1UR-FE, който се съчетава с 6-степенен автомат. Фейслифтът през 2015 година засегна екстериора и добави някои електронни системи. По специално, при движение по тежък терен една от колелата блокира, за да намали радиуса на завиване.
Какви са слабите и силните страни на легендарния всъдеход и за какво трябва да внимава купувачът при избора на този модел? На тези два основни въпроса отговор дава Антон Бондар, главен инженер на фирмата Tolex Tuning, която се е специализирала в ремонтите и поддръжката на Toyota Land Cruiser 200. Той коментира основно версиите с V8 двигател, тъй като такъв мотор не се предлага при новото поколение на всъдехода с индекс 300.
Проблеми при Toyota Land Cruiser 200 на старо (ГАЛЕРИЯ):
Ръждата също така разрушава болтовете на рамената на окачването. Това е проблем, тъй като подмяната им никак не е евтина. Самото окачване е здраво и би трябвало да издържи 200 000 км има една основна слабост - предната и задната втулки на стабилизатора. Може да се наложи тяхната подмяна още на 40 000 км. Хидравличното окачване е нещо много добро, но си изисква специално внимание и инвестиции. Датчиците за нивото излизат от строя, същото се отнася и да проводниците.
Като алтернатива може да се избере системата KDSS, предотвратяваща преобръщането, но и тя има доста сходни проблеми. Нейните хидравлични цилиндри са склонни към течове, ако течността в тях не се подменя. Има проблеми и с блока за управление на KDSS, който се нуждае от обезвъздушаване. Ако той излезе от строя, подмяната му с нов е много скъпа.