IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти посочиха най-икономичната скорост на движение

Много важни са начинът на ускорение, както и оборотите на двигателя

Една от важните характеристики на автомобила, от която много зависи и неговия успех на пазара, е разходът на гориво. При представянето на нов модел производителят му посочва определени стойности, но експертите съветват да не им се вярва на 100%, тъй като те се разминават с действителността.


разход на гориво


По-точна представа за разхода може да се добие с добавянето на около 1-2 литра, като това важи най-вече в случаите, в които автомобилът се кара по лоши пътища и съответно на по-ниска предавка, както и в задръствания в градовете. Разликата се дължи на факта, че производителите провеждат своите измервания за разхода в условия, близки до идеалните. И постигането на тези показатели на пътя е много трудно.

И все пак - коя е най-подходящата скорост за пестене на гориво? Според експертите на изданието Car, тя е 75 км/ч, което е реално постижимо дори в някои градски райони, стига да няма задръствания. В случая ускорението трябва да бъде плавно и равномерно - примерно за 20 секунди да се достига скорост от 50 км/ч, като се следят показанията на оборотомера. Те не трябва да прехвърлят 1500 об/мин.


разход на гориво


Трябва да се знае, че разходът на гориво (в случая бензин) е свързан и с избора на определена предавка. Затова и експертите съветват да се включи най-високата възможна предавка, а при автоматична скоростна кутия да се премине на ръчен режим. Не трябва да се поддържат високи обороти, а също така е добре да се изключи и климатика. Светлините (предната оптика) покачва разхода с 0,5 л/100 км, така че през деня е добре да се активират само фаровете срещу мъгла.

При движение извън града оптималната скорост е около 80 км/ч. Тогава разходът на бензин е най-нисък, като той може да бъде свален допълнително при движение зад камион или автобус. Тогава челното съпротивление намалява.


0 от 500
  • #28
    36 rate up comment 3 rate down comment
    Кире ( преди 2 години )
    Т.е. ако карам средно 10 000км на година,с горните "съвети" ще спестя средно 2лв на 100км,демек 200лв на година! И заради 200лв на година трябва да рискувам глоби за светлини,да карам в жегите без климатик, наврян зад някой ТИР и да рискувам основен ремонт на двигателя заради лошо смазване от карането до 1500 оборота. На това му викам полезна статия!!!
  • #27
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Петре освен колело друго карал ли си
  • #26
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Дим ( преди 2 години )
    С изгасени дневни и пуснати светлини за мъгла ще спестиш 50 стотинки и ще спечелиш фиш за 40лв....Баси икономията! Мерси за съвета!
  • #25
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Трите точки ( преди 2 години )
    В тоз сайт са е.ахти професорите :D
  • #24
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Стоян ( преди 2 години )
    Да, ако съм закачен зад камиона при вятър отпред, челното може да намалее минимално, ама иначе това са пълни глупости.
  • #23
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Иво ( преди 2 години )
    Ха и аз да се включа. Няма универсална скорост за минимален разход. Пробвайте и ще я налучкате. Само не карайте с под 1500 оборота както пишат в статията. Ще предизвикате евентуално лошо смазване при старите талиги, лошо охлаждане, детонации и кво ли не още.
  • #22
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    при скука -> аутомедия, доказано развеселява както с написаното в някоя статия, така и с коментарите . Някой по-долу го е споделил - максимална горивна икономичност при максимален въртящ момент :) всичко друго е блабла
  • #21
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Написаното в статията е вярно като цяло. Все пак има особености при различните модели. При едни е 75, при други 80, при трети 85 и т.н. Най-важните обективни фактори за разхода на гориво са теглото на автомобила, коефициента на въздушно съпротивление, качествата на двигателя и качествата на скоростната кутия. И един субективен - стилът на шофиране. Той е покрит от статията. Номер 17 правилно е отбелязал, че с увеличаване на скоростта драстично се увеличава и съпротивлението.
  • #20
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Първо в закона пише, че трябва да си на къси през деня. Второ, халогенните крушки греят яко и топят рефлектора.
  • #19
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Съединителя ( преди 2 години )
    Бог на помощ да е на демпфера и съединителя.....Съвет ако автомобилът падне до 1500 об/мин натоварва се много трансмисията