Три неща предизвикват сериозно безпокойство у всеки шофьор – попадане в сериозен трафик на пътя, таксите за ремонт и обслужване на автомобила, както и разходът на гориво. Последното от тях става доста изнервящо, когато стрелката на манометъра започне да достига дъното.
Малцина навярно знаят, че системата за отчитане на оставащото гориво в резервоара, много рядко показва напълно вярно. Според Американската автомобилна асоциация (AAA), точността варира особено при по-кратки пътувания, тъй като сензорите и софтуерът, които управляват система за отчитане на горивото, са много чувствителни към непоследователно ускорение.
Изследване на ААА е установило, че 74% от шофьорите изчакват на дисплея да се появи съобщение, че резервоарът е напълно празен, преди да заредят отново. Според експертите, водачи поемат излишен риск, като вярват единствено на показанията на превозното средство. Затова и се препоръчва, пълненето с гориво да става, когато системата отчита 1/4 пълен резервоар.
„Управлението на автомобил при светната лампа за гориво е много опасно. Шофирането на изпарения износва и в крайна сметка уврежда горивната помпа. Това не е по вкуса и на двигателя, а се появяват и проблеми със самия резервоар. По този начин вкарвате натрупаните на дъното на резервоара отлагания в горивната система“, категорични са от Асоциацията.
Експеримент на ААА, проведен с помощта на Автомобилния клуб на Южна Калифорния показва, че показанията на дисплея за разход на гориво се отличават с средно между 2,8% и 6,4% в сравнение с реалния показател. Това означава разлики между 1,07 и 2,61 л/100 км.