IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти посочиха най-икономичната скорост на движение

Много важни са начинът на ускорение, както и оборотите на двигателя

Една от важните характеристики на автомобила, от която много зависи и неговия успех на пазара, е разходът на гориво. При представянето на нов модел производителят му посочва определени стойности, но експертите съветват да не им се вярва на 100%, тъй като те се разминават с действителността.


разход на гориво


По-точна представа за разхода може да се добие с добавянето на около 1-2 литра, като това важи най-вече в случаите, в които автомобилът се кара по лоши пътища и съответно на по-ниска предавка, както и в задръствания в градовете. Разликата се дължи на факта, че производителите провеждат своите измервания за разхода в условия, близки до идеалните. И постигането на тези показатели на пътя е много трудно.

И все пак - коя е най-подходящата скорост за пестене на гориво? Според експертите на изданието Car, тя е 75 км/ч, което е реално постижимо дори в някои градски райони, стига да няма задръствания. В случая ускорението трябва да бъде плавно и равномерно - примерно за 20 секунди да се достига скорост от 50 км/ч, като се следят показанията на оборотомера. Те не трябва да прехвърлят 1500 об/мин.


разход на гориво


Трябва да се знае, че разходът на гориво (в случая бензин) е свързан и с избора на определена предавка. Затова и експертите съветват да се включи най-високата възможна предавка, а при автоматична скоростна кутия да се премине на ръчен режим. Не трябва да се поддържат високи обороти, а също така е добре да се изключи и климатика. Светлините (предната оптика) покачва разхода с 0,5 л/100 км, така че през деня е добре да се активират само фаровете срещу мъгла.

При движение извън града оптималната скорост е около 80 км/ч. Тогава разходът на бензин е най-нисък, като той може да бъде свален допълнително при движение зад камион или автобус. Тогава челното съпротивление намалява.


0 от 500
  • #68
    25 rate up comment 4 rate down comment
    Щирлиц ( преди 2 години )
    Ниските обороти не са любими на турбомоторите,дори е възможно да се повреди турбото,преди време колега го изпита на свой гръб.Икономична е скоростта,при която се поддържат обороти близки до максималния въртящ момент.
  • #67
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Правилно ( преди 2 години )
    В Белгия например в много фламандски градчета ограничението на скоростта по основните улици е 70. Явно има защо.В Брюксел глупавите зелени франкофони въведоха ограничение от 30 км в час.. Ходи им обясни, че при 30 един ДВГ гори повече и съответно отделя много повече СО2.
  • #66
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Тия ако са експерти ( преди 2 години )
    И какво да спрем, за да не готим изобщо!Не слушайте тези глупости, карането в низки обороти е пагубно за ангренажа,съединителя,двигателя.Рано или късно това ще доведе до ремонт, отиде ти на кини икономията!Истината е че трябва да се кара с акъл, според терена(наклона).излишното форсиране да се избягва, но подбора на предавкат е най-важен,това обаче става с опит зад волана, познаване на автомобила и характеристийите на двигателя и скоростната глоктия!Горивото е много важно,и размера на гумите.
  • #65
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Бай ( преди 2 години )
    Много неграмотна статия или просто лош превод от чужд език.
  • #64
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Вектра на 22г. 4.7л/100... Браво!...
  • #63
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Евтинжоз ( преди 2 години )
    Всяка кола има различна оптимална скорост за движение. Всички коли са с различна аеродинамика, скоростна кутия, двигател и гуми. Всяко едно нещо се отразява върху разхода. Карам Вектра Б 99 година 2.0 дизел. Със 90 км/ч извънградско дава разход 4.7л/100 по магистралата. По същия маршрут със 120км/ч вдига разхода на 4.9-5л/100 за 300 милилитра на 100 км стигам с час по-рано до морето. Със 140 км/ч разхода се вдига на 5.8л/100км а и с климатик на 6-6.3л/100км в зависимост от колко е топло.
  • #62
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Нико ( преди 2 години )
    Нека едно дизелче да ми крета всеки ден, според препоръките в статията, та максимум след месец ще му се задръстят всички карантии с въглища :)
  • #61
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Азсан ( преди 2 години )
    Най евтино се кара на теглич и по нанадолнище
  • #60
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Митьо ( преди 2 години )
    Много Tъпи парчета. Не могат елементарна сметка да направят. Пуснатите къси светлини натоварват двигателя със 110+40+20 вата. Общо 170, да кажем 200 вата. Колко процента е това от да кажем един 80 киловатов агрегат? Май се получава под 0,2%. Кой, както иска така да го смята, но според мен най-икономичната скорост е тази, когато движението се осъществява на най-високата предавка и оборотите са около 1500-1700.
  • #59
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Иво ( преди 2 години )
    Не е висок разходът!!! Ниски са доходите. Ако бутате колата по нанадолно хептен няма да харчи...