IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко дълго издържат съвременните дизели?

Най-важното са редовното обслужване и качественото гориво, категорични са експерти

В процеса на избор на превозно средство основното нещо, на което обръща внимание купувачът, са характеристиките на задвижващия агрегат. Сред най-важните от тях е ресурсът на мотора – така наречените „мотокачосове“. Под този параметър обичайно се разбира броя на часовете, в които двигателят може да работи. Сред като той бъде изчерпан, се налага основен ремонт.


дизели


Срокът на експлоатация зависи от различни фактори – начина на използване на превозното средство, редовното и качествено обслужване, както и от вида на самия двигател. По правило, дизеловите мотори имат по-дълъг срок на експлоатация от бензиновите, което се обяснява с особеностите на тяхната конструкция.

И при дизелите има разлики, като основната от тях е наличието или липсата на турбина. В наши дни производителите се стремят да получат максимална мощност от малък обем на мотора, което прави неговата конструкция по-сложна. Турбината увеличава мощността и намалява разхода на гориво, но с нея агрегатът се износва по-бързо и не достига определения от производителя ресурс. Например, дизелов двигател с атмосферно пълнене изкарва 500 000 км преди основен ремонт. Ако вземем мотор със същия обем, но с турбина, то неговият ресурс е горе-долу наполовина – 250 000 км.

Сред шофьорите е разпространено мнението, че надеждността и експлоатационният живот на дизеловите двигатели са в пъти по-добри от тези на бензиновите. Това не е точно така, защото дизелите също не са застраховани от повреди. Средният живот на такъв мотор е около 300 000 км, докато при бензиновия той е около 200 000 км.


дизели


Всичко това също зависи от различни фактори, като сред тях, например, е качеството на горивото. Ако то не е добро, моторът бързо се уврежда и излиза от строя. Затова се препоръчва да се зарежда само от големи вериги бензиностанции, където качеството на горивото е високо.

Друга предпоставка за дълга и безпроблемна експлоатация на дизеловия двигател е оптималната работна температура. Ако има проблеми в охладителната система, натоварването върху самия двигател се увеличава. А дизелът определено не понася високите температури.

Сред предимствата на дизеловия двигател е, че те са нискооборотни, което позволява достигането на пикова мощност при по-ниски скорости. Затова и не се препоръчва тези мотори да бъдат карани на високи обороти, тъй като тогава са застрашени от различни повреди. Освен това, дизелът не обича движение в задръствания, които, при възможност, трябва да бъдат избягвани.


дизели


Последното в списъка, но не и по-важност, условие за удължаване на ресурса на дизеловия агрегат е правилното обслужване. Маслото в такъв мотор трябва да се сменя по-често от това на бензиновия двигател. Всеки опит за спестяване от обслужване и консумативи води до различни дефекти и повреди, които са по-тежки и по-трудни за отстраняване в сравнение с тези на бензинов двигател. И съответно излизат по-скъпо на собственика.

0 от 500
  • #24
    7 rate up comment 12 rate down comment
    ХаХаХа ( преди 3 години )
    Явно автора е взел добра пачка за да Рекламира веригите и ***, които продават някой от тях....пример....лицето магарешки.....а доказано е че бензиновите мотори са по издръжливи и екологични от дизелите
  • #23
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Аман от фейкове ( преди 3 години )
    И как доказахте че само веригите продават качествено гориво????
  • #22
    14 rate up comment 3 rate down comment
    BOKO ( преди 3 години )
    една отдавна тиражиране глупост и лъжа, че на големите бензиностанции горивото е по-добро...тези които са на франчайз купуват най големия ***, какъвто никой друг не смее да предлага на клиентите си, особено по магистрали и извънградски пътища
  • #21
    7 rate up comment 9 rate down comment
    stako ( преди 3 години )
    Двигателя тип комъх рейл е супер икономичен, затова на студено загрява изключително бавно. При темп +5 на вън му трябват поне 20 км за да загрее маслото на 60 градуса. Комън рела изисква редовна смяна на дюзите. Особено при експлоатация с горива в БГ. Дори и с най-реномираните дчзите искат смяна. Дори и карана в Германия, АВстрия или Швейцария, дюзите са консуматив, Те работят при огромно натоварване от 2000 атмосфери. Може да се наложи и смяна на помпата за високо налягане. Друго не се троши.
  • #20
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Tошо ( преди 3 години )
    Мазда3 1.6 2006 бензин - 650000 без ремонт много добре работещ мотор!
  • #19
    14 rate up comment 2 rate down comment
    БОРИСЛАВ ( преди 3 години )
    Строен Берлинго 1.6 хди в момента на 509000 км. без ремонт на двг. Фиат Браво 1.6 бензин 98 година на 378000 км. без ремонт на двг. Преценете сами какви глупости пишат тука!!!
  • #18
    33 rate up comment 15 rate down comment
    Батко ( преди 3 години )
    Надявам се годишните прегледи да станат като в Европа и половината отровни нафтови печки да заминат в Надин
  • #17
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Дизел без екологичните неща - катализатор, егр клапан и филтър за частици е вечен. Но това беше преди 20 години. Сега при новите е схемат3 описана от коментар #14
  • #16
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Всъщност, малко те надцених - работиш във фирма за почистване, собственост на турчин!
  • #15
    7 rate up comment 3 rate down comment
    до хахо-хихи ( преди 3 години )
    А бе, човек - дойде преди 2-3 години у Германия картонджия и изведнъж реши, че всичко знаеш!! Тука има хора по над 20 години сме "у Немачко", и не се вживявяме като всезнайковци, като тебе!! Айде сопри се малко, а!!