IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Помага ли промивката на бензинов двигател с дизелово гориво?

Този метод беше много популярен преди години и още има хора, които му вярват

Голяма част от автомобилните трикове, прилагани от шофьорите, са измислени преди много време, като някои от тях са актуални и до ден-днешен. Автомобилната индустрия обаче не стои на място - машините стават все по-съвършени, а агрегатите им - все по-сложни. И това, което е работило на старите коли, най-вероятно няма да има същия ефект при новите.


двигател


Една от тези хитрости е промиването на бензинов двигател с дизелово гориво. За свойствата на дизела се носят легенди, като се твърди, че той може да отмие и почисти най-сериозното замърсяване по повърхността на двигателя. Този метод е използван често при старите руски коли, например, като някои от по-старите шофьори са убедени, че ще свърши работа и при по-нови автомобили.

Да, факт е, че дизелът се използва с такава цел и сега. Той е евтино средство за разтваряне и почистване на силно замърсяване, но може да се използва само, когато двигателят е разглобен. А това означава повърхността му да бъде чистена на ръка. Какво обаче ще се случи, ако сипем малко дизелово гориво в бензинов двигател?

Резултатът може да бъде доста неприятен за собствениците на автомобили, които са се решили на подобен експеримент. Плаката, утайката и другите замърсители могат да започнат да се лющят на големи парчета, които да запушат маслените канали. В този случай се стига до маслен глад с всички, произтичащи от него последствия.

Гумените и пластмасовите детайли от системата за смазване също ще понесат сериозен удар и просто ще се развалят. Появява се риск от задиране на цилиндрите и повреди на облицовката на пръстените на буталата.

Промиването с дизелово гориво е противопоказно особено за силно износените двигатели. Неговият нисък вискозитет ще провокира директен контакт между триещи се метални повърхности, което в крайна сметка води само до един резултат - повреда


двигател


Турбодвигателите също не бива да бъдат подлагани на подобно нещо. Ако се налага тяхното почистване, то трябва да се прави само с препоръчани от производителите и техните дилъри препарати, като най-добре е това да става в специализирани сервизи.

Повечето експерти са на мнение, че промивката на двигателя е напълно излишна, тъй като съвременните масла притежават всички качества за това - те смазват, защитават, почистват и охлаждан. Ако маслото се сменя редовно, и поне веднъж седмично двигателят работи на пълен режим, а не на място или в задръствания, то в него няма да се натрупат утайки и замърсявания, които да се нуждаят от радикални методи за почистване.


0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    И.а ( преди 4 седмици )
    Нз за преди и след зимата, но масло сменям на 10к или веднъж в годината.
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ivan ( преди 4 седмици )
    Маслото се сменя два пъти годишно, преди зимата и след зимата, за тези които карат. За тези които не карат може и на 2 години, само трябва да е хубаво и исинско.
  • #7
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Gosho ( преди 4 седмици )
    Кой сменя масло веднъж седмично
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    много сложно....
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    4х4 ( преди 4 седмици )
    Баща ти какво правил не значи че е правилно. Слагал съм газ за лампи на дци дизел на определена пропорция за почистване на горивната система това не съм го измислил аз а и повечето добавки са същото. Не видях някаква разлика. Също съм слагал и по малко 2тактово масло в нафтата тогава определено утихна шума от двигателя. Но сега си сменям маслото навреме и не се занимавам с глупости
  • #4
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Дци 1.5 ( преди 4 седмици )
    Баща ми прави следното на определен пробег на дизелов двигател - 1,5 Дци.Равни порции нафта и м10д - работа половин час на празен ход,точи маслото,пробката развита и на сутринта ново масло и филтри. Колата е малко над 400 000 км. При това реални километри. Двигател без ремонти по абсолютно нищо.
  • #3
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Габдулла ( преди 4 седмици )
    Пълни простотии. И старите и сегашните са все едно и също, от гледна точка на хеви метъла. При редовна смяна на маслото, това не е необходимо. А новите препарати само разяждат семерингите.
  • #2
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Алексей ( преди 4 седмици )
    Навремето имах Нисан Съни, бензиново. Източих му маслото, сипах на негово място нафта и с ниски обороти на 3-та до 1500 оборота направих едно кръгче 10 км на квартала и източих нафтата. Нафтата има смазочни качества на много тънко масло . Сега карам дизел Евро 6, който побира 6 литра масло .... и поради регенерациите на ДПФ-а пълни до 2,6 литра нафта в маслото. На щеката има два максимума. Първият за маслото, вторият за нафтата в маслото
  • #1
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Този трик с нафтата е остарял и за един съвременен двигател е дори опасно да се прилага. В днешно време има препарати, които са предназначени точно за промиване на маслената система. По-хубавите от тях не съдържат разтворители и може дори да се кара 100-200 км без проблем за постигане на максимален ефект.