IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пет преувеличения за дизелите

Поддръжката им е по-скъпа и са по-чуствителни към горивото: всички сме чували това, но вярно ли е?

Дизеловите автомобили се ползват с огромна популярност почти навсякъде по света и имат огромен брой фенове, повечето от които твърдят, че никога не биха си купили автомобил на бензин. Другите - тези, които предпочитат модели на бензин, постоянно твърдят, че дизелът не струва. Този спор е вечен и всеки си има своите къде обективни, къде субективни, доводи в полза на единия вид двигатели. За дизеловите автомобили има 5 доста разпространени мита, които експертите разобличават.


5 мита за дизеловите двигатели (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #47
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Пейчо Панайотов ( преди 2 години )
    От скоро си закупих на старо Мазда Премаци 2,0 - 116 коня. Питам: Ще имам ли някакви екологични проблеми за бъдеще. За сега катализатора е в ред, но какво е законодателството и имаме ли дизелите някаква забрана .
  • #46
    7 rate up comment 3 rate down comment
    кокорко ( преди 3 години )
    Впечатленията и изказванията на повечето коментиращи тук са от коли на над 10-15 г и на около 1 000 000км пробег (иначе по автокъщите са все на 135 000км). И бензиновите след такава експлоатация пушат като комини и тракат, ако ще и GT да пише отзад.
  • #45
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Диша
  • #44
    6 rate up comment 15 rate down comment
    КРЕТЕНА ( преди 3 години )
    Тъй, тъй... Общо взето единственият плюс на дизеляка е ефективността. Не помня точно, но е някъде 40%(може и да греша). Та от тази страна всичко е точно. Обаче повечето привърженици на дизела забравят, че той е доста технологично наблъскан за да стане мускулест и пъргав. Като за повечето му любители, дори не е ясно, че дизела(оня съвременния с Комън рейл-а), ползва повече ток от бензиновите дюзи барабар със запалването. А като махнете и турбината с променлива геометрия, общо взето става печка...
  • #43
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Йордан ( преди 3 години )
  • #42
    27 rate up comment 0 rate down comment
    Румбо ( преди 3 години )
    Ако колата е тежка и/или се кара много-дизелът е добро решение.Обаче за хора въртящи 10хил. и по-малко годишно с малки коли просто не си струва кахърите.Ако колата е с по-*** (бензинов)двигател газът излиза даже по-евтино от дизела и няма проблеми.Изобщо тия спорове са направо ****отски-всеки да кара с каквото му отърва.
  • #41
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Hybrid ( преди 3 години )
    Тока е истината, но към момента батерията бавно се зарежда и масово са с мапък капациет. Може би суперкондензатор или студен синтез (ток за 50на години).За водород е рано.Сега най-удачно е hybrid (бензин + ток), не че няма "ненормалници"", които слагат и газ на хибрида.КПД става колкото на дизела.Пъргав е като мощна кола, голям въртящ момент още от 0 с тока.За тези, които ще почнат да разправят за батериите, след 10 години гаранциа на производителя, може да се сменя елемент 50...10 ...
  • #40
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Всъщност, колкото и парадоксално да звучи, има дизелов самолет - Diamond DA42 Twin Star, макар че той може да кара и на керосин и на дизел.
  • #39
    13 rate up comment 27 rate down comment
    gogo ( преди 3 години )
    Дизелов хеликоптер има ли? А дизелов самолет? Формула 1 с дизеляци?
  • #38
    12 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не само са вредни, ами незнам как минават преглед в нашата мила родина, всеки ден се намира някой пред мен да пусне облака, ще взема да ги свалям от видерегистратора и да ги пращам за проверка всички наглеци които пушат та се не види.