IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кога горивото в резервоара става опасно за автомобила?

Дългият престой на бензина и дизела може да увреди някои от системите

Голяма част от собствениците на автомобили са сигурни, че горивото, което сипват, е някакво еднородно вещество. Според тях, то е стабилно и не се променя, но всъщност съвсем не е така. Понякога автомобилното гориво може да бъде опасно за системите и двигателя на автомобила, категорични са експерти.


бензин


На първо място трябва да се знае, че тази почти прозрачна течност, която се излиза от пистолета на бензиностанцията, същност е смес от различни наситени, ненаситени и ароматни въглеводороди, към които са добавени и всевъзможни добавки. Всъщност, горивото, което зареждаме от бензиностанциите, е истински коктейл. Той е така забъркан, че да отговаря на зададените му характеристики.

Какво ще се случи, ако един млечен шейк, не бъде изпит веднага? Той бързо ще се вкисне и ще се превърне в отрова. Същото се получава коктейлите, наречени бензиново и дизелово гориво. Разбира се, то няма да се случи на следващия или по-следващия ден, а доста по-късно.

Производителите на горива посочват като максимален срок на съхраняване 2 години, но експертите препоръчват да не се държи неизползвано повече от 12 месеца. Този срок е напълно достатъчен, за да може горивото да бъде използвано (едва ли някой държи в резервоара си по-старо). Проблемът обаче идва от добавките в горивото, за които се твърди, че запазват своите свойства 14 дни. Сред това започва естественият процес на разлагане на веществата в тях.


бензин


С други думи - ако вашата кола е заредена с бензин А-95, но не се кара 2 седмици, то в нейния резервоар ще се окаже гориво с по-ниско октаново число. А ако не се кара месец или два, нещата вече става по-сложни, като постепенното намаляване на октановото число не е толкова страшно.

Проблемът е, че продуктите, които се намират в добавките, остават в горивото. Вече споменатите наситени и ненаситени въглеводороди са в контакт с кислорода във въздуха и се окисляват. Полученото в резултат на този процес вещество също остава в резервоара и колкото по-дълго се задържи в него, толкова повече се увеличат страничните примеси.

Крайният резултат е, че на дъното на резервоара се образуват неразтворими сажди, които са в състояние да извадят от строя горивния филтър и горивната помпа, след като двигателят бъде стартират. При това, разтворените в бензина или дизела субстанции ще попаднат в горивната камера, което ще доведе до образуването на нагар в нея.

Така, в крайна сметка, горивото може да нанесе сериозни увреждания на автомобила. А те лесно може да бъдат избегнати - просто не трябва да се позволява на превозното средство да стои на едно място, за да може гориво в него да се обновява. Това означава поне веднъж седмично.

0 от 500
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ретро колата ми стои в гараж и се пали 2-3 пъти в годината,резервуара е зареден до горе преди 6-7 години.Пали си без проблем.
  • #18
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Много правописни грешки в статията . Да не сте пили от коктейла в резервоара ?
  • #17
    7 rate up comment 2 rate down comment
    raihskancler ( преди 2 седмици )
    ТОВА АКО Е БЕНЗИН СЕГАШНОТО АЗ СЪМ ТРАМВАЙ С КЕРЕМИДИ,БЯХ,, СЛЯП ,, И СИ МИСЛЕХ,ЧЕ ЛУКЧООЙЛ ИМАТ КАЧЕСТВЕН БЕНЗИН--ДРЪЖКИ-ВТОРИ ПЪТ ПРЕЦАКВА ДЮЗИТЕ НА БЕНЗИНА...
  • #16
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Gero ( преди 2 седмици )
    Когато колата е скапана ! Колко ще остане едно гориво .. месец .. два - няма да остане 1 година.
  • #15
    14 rate up comment 11 rate down comment
    Готин ( преди 2 седмици )
    Тука всичко се преекспонира. Твърдят се неща, който в медицинската практика биха означавали, че всяка бенка е рак на кожата.
  • #14
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Готин ( преди 2 седмици )
    Тази рубрика е направена за да разсмива интелигентната публика и да паникьоса дебитните ,,знаещи,,. Не е възможно всяка статия да е ,,жълта,,!
  • #13
    17 rate up comment 3 rate down comment
    ЕМИЛ ( преди 2 седмици )
    Статията е абсолютно точна. Като пример мога да дам стационарните генератори на различни обекти, които се ползват много рядко и дизеловото гориво в резервоара е много старо. То почти винаги се утаява и се образува налеп който е като клей и поврежда горивната уредба
  • #12
    13 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Това е най голямата простотия която съм чувал
  • #11
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Бай Коко ( преди 2 седмици )
    Дръжте резервоарите винаги пълни и тогава няма да се образува конденз който да ви пълни с вода горивото.
  • #10
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Може ( преди 2 седмици )
    Един приятел имаше такси с пълен резервоар бензин и газова уредба,но се прецака бензиновата помпа и няколко години го караха само на газ и си купи чисто нова Опел Астра ,,h,, ,в един момент се сеща че в таксито има 60 л бензин и го точи с маркуча и го слага в Астра-та ,пали тръгва и след около 1 км колата изгасна и повече не запали докато не я откара в сервиза и не й смени всички дюзи с чисто нови.