IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кога горивото в резервоара става опасно за автомобила?

Дългият престой на бензина и дизела може да увреди някои от системите

Голяма част от собствениците на автомобили са сигурни, че горивото, което сипват, е някакво еднородно вещество. Според тях, то е стабилно и не се променя, но всъщност съвсем не е така. Понякога автомобилното гориво може да бъде опасно за системите и двигателя на автомобила, категорични са експерти.


бензин


На първо място трябва да се знае, че тази почти прозрачна течност, която се излиза от пистолета на бензиностанцията, същност е смес от различни наситени, ненаситени и ароматни въглеводороди, към които са добавени и всевъзможни добавки. Всъщност, горивото, което зареждаме от бензиностанциите, е истински коктейл. Той е така забъркан, че да отговаря на зададените му характеристики.

Какво ще се случи, ако един млечен шейк, не бъде изпит веднага? Той бързо ще се вкисне и ще се превърне в отрова. Същото се получава коктейлите, наречени бензиново и дизелово гориво. Разбира се, то няма да се случи на следващия или по-следващия ден, а доста по-късно.

Производителите на горива посочват като максимален срок на съхраняване 2 години, но експертите препоръчват да не се държи неизползвано повече от 12 месеца. Този срок е напълно достатъчен, за да може горивото да бъде използвано (едва ли някой държи в резервоара си по-старо). Проблемът обаче идва от добавките в горивото, за които се твърди, че запазват своите свойства 14 дни. Сред това започва естественият процес на разлагане на веществата в тях.


бензин


С други думи - ако вашата кола е заредена с бензин А-95, но не се кара 2 седмици, то в нейния резервоар ще се окаже гориво с по-ниско октаново число. А ако не се кара месец или два, нещата вече става по-сложни, като постепенното намаляване на октановото число не е толкова страшно.

Проблемът е, че продуктите, които се намират в добавките, остават в горивото. Вече споменатите наситени и ненаситени въглеводороди са в контакт с кислорода във въздуха и се окисляват. Полученото в резултат на този процес вещество също остава в резервоара и колкото по-дълго се задържи в него, толкова повече се увеличат страничните примеси.

Крайният резултат е, че на дъното на резервоара се образуват неразтворими сажди, които са в състояние да извадят от строя горивния филтър и горивната помпа, след като двигателят бъде стартират. При това, разтворените в бензина или дизела субстанции ще попаднат в горивната камера, което ще доведе до образуването на нагар в нея.

Така, в крайна сметка, горивото може да нанесе сериозни увреждания на автомобила. А те лесно може да бъдат избегнати - просто не трябва да се позволява на превозното средство да стои на едно място, за да може гориво в него да се обновява. Това означава поне веднъж седмично.

0 от 500
  • #10
    19 rate up comment 7 rate down comment
    Може ( преди 3 години )
    Един приятел имаше такси с пълен резервоар бензин и газова уредба,но се прецака бензиновата помпа и няколко години го караха само на газ и си купи чисто нова Опел Астра ,,h,, ,в един момент се сеща че в таксито има 60 л бензин и го точи с маркуча и го слага в Астра-та ,пали тръгва и след около 1 км колата изгасна и повече не запали докато не я откара в сервиза и не й смени всички дюзи с чисто нови.
  • #9
    39 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Качество на гориво у нас няма, питайте оторизираните сервизи колко двигателя издухват в гаранционен срок от некачествено гориво!
  • #8
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Хи хи ( преди 3 години )
    Върху яко кондензат навсякъде викаш))))
  • #7
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Дааа ( преди 3 години )
    Затова когато имаш готина кола в гаража и там стои Цяла зима... държиш резервоара на една четвърт Защото като излезеш пролетта веднага пълниш до горе с прясно гориво и готово
  • #6
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Габдулла ( преди 3 години )
    Простотията няма граници. Разчита на ***.
  • #5
    5 rate up comment 18 rate down comment
    Трудно палене с прес ( преди 3 години )
    За това слагам 98 и нямам проблем като стои повече, за разлика от 95...
  • #4
    30 rate up comment 14 rate down comment
    Страх ли нема ( преди 3 години )
    Седем години седя моя ОПЕЛ РЕКОРД без да е пален и после с бензина който беше в резервоара вървеше по добре от този който заредих после,ама като стария бензин вече няма
  • #3
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Никола ( преди 3 години )
    Петре ,петре,петрееее.....
  • #2
    29 rate up comment 9 rate down comment
    Алекс ( преди 3 години )
    Това са го писали лобисти на нефтения клъстър.
  • #1
    17 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 години )
    Най-големият ефект, както биха споделили повечето ползватели на газови уредби (и зареждащи много рядко бензин), е, че колата няколко месеца след последното зареждане спира да пали. така че - по-честичко, по по-малко, но дръжте над 1/4 все пак ;)