След над един век вярна служба двигателят с вътрешно горене е към края на живота си - и дори, според много специалисти, този край ще дойде много по-скоро, отколкото всички ние очакваме. С постоянно увеличаващи се данъци, затягане на правилата за вредни емисии и насочването на клиентите към електромобилите, прогнозата не е оптимистична.
Автомобилната индустрия все още не е готова да се откаже от евтините, надеждни и познати на клиентите бензинови и дизелови двигатели, но в един момент сметката на производителите просто няма да излиза и тогава те няма да имат друга възможност.
Петте най-сериозни заплахи за бензина и дизела (ГАЛЕРИЯ):
Очертаващата се съдба на любимите на много шофьори хотхеч модели е пример за това какво ни очаква в близко бъдеще. И ако погледнем Франция, сериозно трябва да се притесним, все пак там са се появили някои от най-вълнуващите такива модели, включително и последният Renault Megane RS. Според новите данъчни закони във Франция, за колите, отделящи повече въглероден двуокис над прага от 117 гр/км, трябва да се плаща допълнително. В случая на Megane RS с неговите 181 гр/км става въпрос за допълнителни 7613 евро. Отделно от това се таксува и мощността, като колите са разделени в категории, като тази на Megane RS носи още 1000 евро към цената му.
Тези усложнения обясняват решението на Renault да не предложи RS-версия на Clio V, не се знае дали това няма да сполети и Megane RS. А повечето европейски държави поемат точно по този път.
Снимки: Renault, Tesla, NY Post