IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко дълго издържат съвременните дизели?

Най-важното са редовното обслужване и качественото гориво, категорични са експерти

В процеса на избор на превозно средство основното нещо, на което обръща внимание купувачът, са характеристиките на задвижващия агрегат. Сред най-важните от тях е ресурсът на мотора – така наречените „мотокачосове“. Под този параметър обичайно се разбира броя на часовете, в които двигателят може да работи. Сред като той бъде изчерпан, се налага основен ремонт.


дизели


Срокът на експлоатация зависи от различни фактори – начина на използване на превозното средство, редовното и качествено обслужване, както и от вида на самия двигател. По правило, дизеловите мотори имат по-дълъг срок на експлоатация от бензиновите, което се обяснява с особеностите на тяхната конструкция.

И при дизелите има разлики, като основната от тях е наличието или липсата на турбина. В наши дни производителите се стремят да получат максимална мощност от малък обем на мотора, което прави неговата конструкция по-сложна. Турбината увеличава мощността и намалява разхода на гориво, но с нея агрегатът се износва по-бързо и не достига определения от производителя ресурс. Например, дизелов двигател с атмосферно пълнене изкарва 500 000 км преди основен ремонт. Ако вземем мотор със същия обем, но с турбина, то неговият ресурс е горе-долу наполовина – 250 000 км.

Сред шофьорите е разпространено мнението, че надеждността и експлоатационният живот на дизеловите двигатели са в пъти по-добри от тези на бензиновите. Това не е точно така, защото дизелите също не са застраховани от повреди. Средният живот на такъв мотор е около 300 000 км, докато при бензиновия той е около 200 000 км.


дизели


Всичко това също зависи от различни фактори, като сред тях, например, е качеството на горивото. Ако то не е добро, моторът бързо се уврежда и излиза от строя. Затова се препоръчва да се зарежда само от големи вериги бензиностанции, където качеството на горивото е високо.

Друга предпоставка за дълга и безпроблемна експлоатация на дизеловия двигател е оптималната работна температура. Ако има проблеми в охладителната система, натоварването върху самия двигател се увеличава. А дизелът определено не понася високите температури.

Сред предимствата на дизеловия двигател е, че те са нискооборотни, което позволява достигането на пикова мощност при по-ниски скорости. Затова и не се препоръчва тези мотори да бъдат карани на високи обороти, тъй като тогава са застрашени от различни повреди. Освен това, дизелът не обича движение в задръствания, които, при възможност, трябва да бъдат избягвани.


дизели


Последното в списъка, но не и по-важност, условие за удължаване на ресурса на дизеловия агрегат е правилното обслужване. Маслото в такъв мотор трябва да се сменя по-често от това на бензиновия двигател. Всеки опит за спестяване от обслужване и консумативи води до различни дефекти и повреди, които са по-тежки и по-трудни за отстраняване в сравнение с тези на бензинов двигател. И съответно излизат по-скъпо на собственика.

0 от 500
  • #34
    11 rate up comment 2 rate down comment
    ПенаОтНощнатаСмена ( преди 2 години )
    глупости, рендето е на 328хил. в момента, никакви основни ремонти!Само масло и накладки
  • #33
    28 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Я питайте в горубляне дали турбодизела живота му е 250хил. като всичко там влиза над 500 хил. км и се кара още 100-200 хил. от бай ***.
  • #32
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Хдгб ( преди 2 години )
    До номер 25. Сам ли го доказа, че бензиновите са по-здрави и екологични. Не съм виждал рекордни километри на бензинова..за сметка на това даже тук, хората изброиха някакви зверски километри. Дизеловият двигател е от желязо, единствените бензинови, които не са от алуминии са редовите на бмв. Дизловият харчи много по-малко, няма как да мърси повече, при положение че има катализатор. Друг е въпроса, че всички камьони са на дизел, а и много голяма част от автомобилите...
  • #31
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Хахахаха ( преди 2 години )
    Така е. Но само забележи 1.9, 68 коня! Знаеш ли колко вадят сега от 1.0 ТСИ 3 цилиндров мотор? 116 коня! И той върви добре, но издържа 250 хиляди километра!
  • #30
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Alex ( преди 2 години )
    В началото на 90-те си взех Пежо 405 атмосферен дизел 1.9 68 коня Взех я на 220 000 км. Карах я над 20 години и беше на над 600 000 км, като я продадох. Проблем по двигател - никакъв, само смяна на масло. Скоростната е кекева и задният мост с торсионното окачване.
  • #29
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Уточнение ( преди 2 години )
    bbn е некомпетентен и невеж. Обаче се изказва все едно е шеф на автосервиз. След няколко часа ще е забравил какво е написал. И ще пише други тъпотии и безсмислици по форумите.
  • #28
    5 rate up comment 7 rate down comment
    bbn ( преди 2 години )
    Това са най-големите тъпотии които съм чел в последно време
  • #27
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Хахахаха ( преди 2 години )
    До 26! И какъв ДПФ филтър имаше този 15 годишен Пасат? Можеш ли да кажеш?
  • #26
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Хахахаха ( преди 2 години )
    До 18! Това пиша и аз! Старите мотори издържат, а и ремонтите са им евтини! Това не е така при новите! И тръгвате пак със сравнения със стари мотори! Както ви написах, ремонтите на няколко неща на по-нов модел надвишава стойността на цената на колата! Да не говорим също, да издумка ДСГ скоростна кутия и т. н.! Не сравнявайте със стари, а с коли от 2014-2015 и по-нови!
  • #25
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Демпфер, турбо, и филтър на 120-150ххил км!? Ти ме фърли в джаза бе брат. Един познат кара пасат на 340 000км и не е сменял нищо от споменатото, друг кара също пасат на вече 15 години и над 400 000 и също не е сменял нищо от изброеното.