IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко дълго издържат съвременните дизели?

Най-важното са редовното обслужване и качественото гориво, категорични са експерти

В процеса на избор на превозно средство основното нещо, на което обръща внимание купувачът, са характеристиките на задвижващия агрегат. Сред най-важните от тях е ресурсът на мотора – така наречените „мотокачосове“. Под този параметър обичайно се разбира броя на часовете, в които двигателят може да работи. Сред като той бъде изчерпан, се налага основен ремонт.


дизели


Срокът на експлоатация зависи от различни фактори – начина на използване на превозното средство, редовното и качествено обслужване, както и от вида на самия двигател. По правило, дизеловите мотори имат по-дълъг срок на експлоатация от бензиновите, което се обяснява с особеностите на тяхната конструкция.

И при дизелите има разлики, като основната от тях е наличието или липсата на турбина. В наши дни производителите се стремят да получат максимална мощност от малък обем на мотора, което прави неговата конструкция по-сложна. Турбината увеличава мощността и намалява разхода на гориво, но с нея агрегатът се износва по-бързо и не достига определения от производителя ресурс. Например, дизелов двигател с атмосферно пълнене изкарва 500 000 км преди основен ремонт. Ако вземем мотор със същия обем, но с турбина, то неговият ресурс е горе-долу наполовина – 250 000 км.

Сред шофьорите е разпространено мнението, че надеждността и експлоатационният живот на дизеловите двигатели са в пъти по-добри от тези на бензиновите. Това не е точно така, защото дизелите също не са застраховани от повреди. Средният живот на такъв мотор е около 300 000 км, докато при бензиновия той е около 200 000 км.


дизели


Всичко това също зависи от различни фактори, като сред тях, например, е качеството на горивото. Ако то не е добро, моторът бързо се уврежда и излиза от строя. Затова се препоръчва да се зарежда само от големи вериги бензиностанции, където качеството на горивото е високо.

Друга предпоставка за дълга и безпроблемна експлоатация на дизеловия двигател е оптималната работна температура. Ако има проблеми в охладителната система, натоварването върху самия двигател се увеличава. А дизелът определено не понася високите температури.

Сред предимствата на дизеловия двигател е, че те са нискооборотни, което позволява достигането на пикова мощност при по-ниски скорости. Затова и не се препоръчва тези мотори да бъдат карани на високи обороти, тъй като тогава са застрашени от различни повреди. Освен това, дизелът не обича движение в задръствания, които, при възможност, трябва да бъдат избягвани.


дизели


Последното в списъка, но не и по-важност, условие за удължаване на ресурса на дизеловия агрегат е правилното обслужване. Маслото в такъв мотор трябва да се сменя по-често от това на бензиновия двигател. Всеки опит за спестяване от обслужване и консумативи води до различни дефекти и повреди, които са по-тежки и по-трудни за отстраняване в сравнение с тези на бензинов двигател. И съответно излизат по-скъпо на собственика.

0 от 500
  • #44
    2 rate up comment 1 rate down comment
    фернандо ( преди 2 години )
    По принцип колите идват от чужбина на по 270 хиляди километра в България.., даже и на по 400 хилки. И тука си ги караме още поне 200 хиляди. На запад ги спукват от каране по магистралите колите. Като вземат често да се развалят се оттървават от тях и ние взимаме ***. Затова България е зле,, ние не произвеждаме нищо, ама Нищо. Заради Костов, дето разпродаде предприятията и Бойко Разбойко дето 12 години яко, ама яко гепеше
  • #43
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Шкода октави 1 1.9 тди на 730000 км без ремонт. Добре ли е
  • #42
    2 rate up comment 1 rate down comment
    АрхЛанд Боляръ ( преди 2 години )
    Служебните ни коли са дизел 2000 и 2006г. Редовно обслужване на консумативи + на всеки 3-4 год правим обслужване ходова част до 400-500лв. Задължително добавка, винаги подбор на горивото, комбинирано горят средно по 6-7л./100км. и така вече 450000 и 225000км.
  • #41
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Japan ( преди 2 години )
    Дизел, само дънки
  • #40
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Фият ( преди 2 години )
    Всички коли нов внос за 10-15 хил. лв. са на поне на 200 хил км а после ги караме 10 години без ремонт. Как става така?
  • #39
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Глупости на търкалет ( преди 2 години )
    Статията няма нищо общо със съвременните дизели. Газ на *** до долу или карай като пенсионер, същата работа.
  • #38
    14 rate up comment 5 rate down comment
    аутоКОМЕДИАНТ ( преди 2 години )
    Баси простотиите! Нищо общо няма написаното с действителността!
  • #37
    8 rate up comment 3 rate down comment
    И последно ( преди 2 години )
    Зависи от качеството на филтриране на едно отработено трансформаторно масло и друго олио от кварталната кръчма
  • #36
    7 rate up comment 25 rate down comment
    Бай Онзи ( преди 2 години )
    И съответно дизел Никогиж не бих си взел.
  • #35
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    пръц