IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Дизелът все още не е за отписване

BMW 7-Series измина близо 1450 км с един резервоар (ВИДЕО)

Дизеловите двигатели търпят все повече ограничения в Европа и съответно продажбите на автомобили с тях спадат непрекъснато. Някои производители обаче продължават да предлагат версии на свои модели, които да оборудвани с наистина ефективи и динамични мотори.


BMW 730d


Доказателство за това е 6-цилиндровият B57 на BMW, който при работен обем от 3,0 литра се предлага в няколко варианта на мощност - от 265 до 400 к.с. Моторът се поставя и на 7-Series, като е едно от най-икономичните предложения на пазара, стига да не броим хибридите версии.

Английски фен на BMW реши да покаже, колко икономично е неговото 730d, като планира пътуване от Лондон до Барселона, което трябваше да измине само с един резервоар. Ограниченията заради коронавируса обаче накараха Джо Ехил да се откаже и да тръгне на пътешествие из Англия.



Така една сутрин Ехил зареди автомобила си със 78 литра гориво и тръгна на път, като се опитваше да поддържа възможно най-ефективната откъм разход на гориво скорост - 112 км/ч. В крайна сметка мъжът измина 1480,50 км, преди да се наложи зарежда отново. А това е разход от 5,4 л/100 км, което е отличен резултат за подобен автомобил. И е още едно доказателство, че дизелът не бива да бъде отписван напълно.

Снимка и видео: YouTube

0 от 500
  • #39
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Мъжкара ( преди 1 месец )
    Карал съм Е250 100 000 без да сменя съединител продадох го новият собственик нищо не е пипал само радиатор смени,карал съм бмв е39 530д 184 к.с 110 000 никакъв съединител,сега карам бмв е39 530 д 193 к.с 50 000 нямам ядове и все съм се чудел аз карам 8 си бмв карал съм всички 5 серия от 1990 до 2002 г модела и не се спускам да филосоствам как хора който никога не са карали бмв са професори!
  • #38
    4 rate up comment 0 rate down comment
    #37-ия ( преди 1 месец )
    Карал ли си дизел някога?
  • #37
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Дизел, Руди Дизел ( преди 1 месец )
    Непобедими сме!
  • #36
    3 rate up comment 9 rate down comment
    смешки ( преди 1 месец )
    Поредната евтина, но очаквана реклама на дизела.
  • #35
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Перфектен разход, още повече, че от гледна точка на въздушното съпротивление, идеалната скорост е 60-70 км/ч. Но явно седмицата няма предавка за такава ниска скорост и въпреки това се представя отлично
  • #34
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    М5 е v8, човека каза 6 цил.
  • #33
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    айде сега най мощния двигател на бмв бил дизелов и ние имаме интернет и ние гледаме ютуб че и високооборотен бил ти да видиш а м5 компетишън си е направо лагерна количка
  • #32
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Я карай някоя х5-ца с 50d двигателя и после ми обяснявай че си ги купували заради икономия. Тоя двигател има 750нм и върви повече от всичките 6 цил. Бензини на бмв. И мощноста се разгръща във високите оборроти като на бензинов двг. Реално погледнато най мощния 6 цил. Двигател на бмв е дизел.
  • #31
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Съгласен съм че е по-валидно за стари коли. Но съвременните турбо бензини не отстъпват на дизела при работа в ниски обороти, а разликата в разхода (разбирай въглеродните емисии) е доста малка (при масовите автомобили) Но при новите дизели често имаш 3 до 5к лв горница в покупната цена и малко по-скъпо обслужване. И пак рискуваш с дюзи и дпф, макар и по-малко.
  • #30
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #28 това с поддръжката е донякъде вярно за стари автомобили.. новите или тези на наистина малко км. няма никакъв проблем да са дизелови. Има я и икономията, но не е само това. Дизела дава възможност за повече въртящ момент и движение при по-ниски обороти на двигателя. В този смисъл не само е икономичен, но и по-екологичен от бензин.