IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дизелът все още не е за отписване

BMW 7-Series измина близо 1450 км с един резервоар (ВИДЕО)

Дизеловите двигатели търпят все повече ограничения в Европа и съответно продажбите на автомобили с тях спадат непрекъснато. Някои производители обаче продължават да предлагат версии на свои модели, които да оборудвани с наистина ефективи и динамични мотори.


BMW 730d


Доказателство за това е 6-цилиндровият B57 на BMW, който при работен обем от 3,0 литра се предлага в няколко варианта на мощност - от 265 до 400 к.с. Моторът се поставя и на 7-Series, като е едно от най-икономичните предложения на пазара, стига да не броим хибридите версии.

Английски фен на BMW реши да покаже, колко икономично е неговото 730d, като планира пътуване от Лондон до Барселона, което трябваше да измине само с един резервоар. Ограниченията заради коронавируса обаче накараха Джо Ехил да се откаже и да тръгне на пътешествие из Англия.



Така една сутрин Ехил зареди автомобила си със 78 литра гориво и тръгна на път, като се опитваше да поддържа възможно най-ефективната откъм разход на гориво скорост - 112 км/ч. В крайна сметка мъжът измина 1480,50 км, преди да се наложи зарежда отново. А това е разход от 5,4 л/100 км, което е отличен резултат за подобен автомобил. И е още едно доказателство, че дизелът не бива да бъде отписван напълно.

Снимка и видео: YouTube

0 от 500
  • #31
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Мъжкара ( преди 3 години )
    Карал съм Е250 100 000 без да сменя съединител продадох го новият собственик нищо не е пипал само радиатор смени,карал съм бмв е39 530д 184 к.с 110 000 никакъв съединител,сега карам бмв е39 530 д 193 к.с 50 000 нямам ядове и все съм се чудел аз карам 8 си бмв карал съм всички 5 серия от 1990 до 2002 г модела и не се спускам да филосоствам как хора който никога не са карали бмв са професори!
  • #30
    6 rate up comment 1 rate down comment
    #37-ия ( преди 3 години )
    Карал ли си дизел някога?
  • #29
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Дизел, Руди Дизел ( преди 3 години )
    Непобедими сме!
  • #28
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Перфектен разход, още повече, че от гледна точка на въздушното съпротивление, идеалната скорост е 60-70 км/ч. Но явно седмицата няма предавка за такава ниска скорост и въпреки това се представя отлично
  • #27
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    М5 е v8, човека каза 6 цил.
  • #26
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    айде сега най мощния двигател на бмв бил дизелов и ние имаме интернет и ние гледаме ютуб че и високооборотен бил ти да видиш а м5 компетишън си е направо лагерна количка
  • #25
    7 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Съгласен съм че е по-валидно за стари коли. Но съвременните турбо бензини не отстъпват на дизела при работа в ниски обороти, а разликата в разхода (разбирай въглеродните емисии) е доста малка (при масовите автомобили) Но при новите дизели често имаш 3 до 5к лв горница в покупната цена и малко по-скъпо обслужване. И пак рискуваш с дюзи и дпф, макар и по-малко.
  • #24
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #28 това с поддръжката е донякъде вярно за стари автомобили.. новите или тези на наистина малко км. няма никакъв проблем да са дизелови. Има я и икономията, но не е само това. Дизела дава възможност за повече въртящ момент и движение при по-ниски обороти на двигателя. В този смисъл не само е икономичен, но и по-екологичен от бензин.
  • #23
    5 rate up comment 11 rate down comment
    до 28 ( преди 3 години )
    Така е. Нафтаджиите живеят само с идеят за разхода на гориво. Един приятел си взе един стар нафтов хюндай на 2006-та на истински 170к км каран в БГ и за има-няма година рециклира дюзи и турбо и олекна с около 2к сега чака и съединител + маховик да глътне още към 1500 лв отново за рециклиране. Ако си беше взел бензинова същата щеше да направи основен ремонт на двигателя за тези пари. Че можеше и за газова да останат пари и дори по-евтино от нафта да кара
  • #22
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    А като сметнеш по- скъпата поддръжка на дизела, парите които ще икономисаш от гориво се обезсмислят. Дизеловите седмици може да са повече, защото новите коли са основно дизели (като изключим топ моделите М, АМГ и тн., почти няма бензини).Много обичам разни нафтаджии да почнат да се хвалят колко малко им харчи. Само това им е в главата. "Взех си дизел, харчи 5/100. -Еее, много бе, моя харчи 4. -Как бе, мойто като карам произвежда гориво". А точно пък Германия, която ще забранява дизелите. ...