IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дизелът все още не е за отписване

BMW 7-Series измина близо 1450 км с един резервоар (ВИДЕО)

Дизеловите двигатели търпят все повече ограничения в Европа и съответно продажбите на автомобили с тях спадат непрекъснато. Някои производители обаче продължават да предлагат версии на свои модели, които да оборудвани с наистина ефективи и динамични мотори.


BMW 730d


Доказателство за това е 6-цилиндровият B57 на BMW, който при работен обем от 3,0 литра се предлага в няколко варианта на мощност - от 265 до 400 к.с. Моторът се поставя и на 7-Series, като е едно от най-икономичните предложения на пазара, стига да не броим хибридите версии.

Английски фен на BMW реши да покаже, колко икономично е неговото 730d, като планира пътуване от Лондон до Барселона, което трябваше да измине само с един резервоар. Ограниченията заради коронавируса обаче накараха Джо Ехил да се откаже и да тръгне на пътешествие из Англия.



Така една сутрин Ехил зареди автомобила си със 78 литра гориво и тръгна на път, като се опитваше да поддържа възможно най-ефективната откъм разход на гориво скорост - 112 км/ч. В крайна сметка мъжът измина 1480,50 км, преди да се наложи зарежда отново. А това е разход от 5,4 л/100 км, което е отличен резултат за подобен автомобил. И е още едно доказателство, че дизелът не бива да бъде отписван напълно.

Снимка и видео: YouTube

0 от 500
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    JEEP ( преди 3 години )
    Пича с Б4ката на Ауди мина не помня колко над 1000км още през 90те..
  • #10
    9 rate up comment 13 rate down comment
    Аинщайн ( преди 3 години )
    Аз да ви питам два въпроса че на мен не ми е ясно... 1во: Колко литра е имало в резервоара преди Ехил да зареди 78 литра гориво?2ро: Колко литра гориво събира целия резервоат пълен до горе?
  • #9
    11 rate up comment 35 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    "дизела си е отлична технология". Да, отличава се с изключително високи канцерогенни емисии на твърди частици и азотни окиси, тракане и вибрации.
  • #8
    27 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Едва ли има и един собственик на такъв автомобил който се интересува от разход и екология.
  • #7
    24 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    дизела си е отлична технология, само че не е ефективна и добра за кратки разстояния или градски условия...
  • #6
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Рудолф ( преди 3 години )
    Ще са сетите, кпд още 1 поколение беше 40%, на Отто 25%
  • #5
    12 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #4 "Не съм дистрибутор, не карам по 8 часа и не пикaя в бутилки. " а може би трябва...
  • #4
    20 rate up comment 49 rate down comment
    Пуфф ( преди 3 години )
    Не съм дистрибутор, не карам по 8 часа и не пикaя в бутилки. Дизел не е кола, а марка дрехи. Дизелът никога не може да бъде премиум. Той се натъпка от комбайни и трактори в автомобили, за да се убедят едни хората да купуват нафта по 2.70, вместо по 90 ст. Тва е целата схема. Обаче сега всички ние дишаме тая гнус сарацийска!
  • #3
    11 rate up comment 5 rate down comment
    дЪ тЪ и Бъ ( преди 3 години )
    Петър Захариев, там ли беше , че пишеш от първо лице?!?!?
  • #2
    24 rate up comment 34 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Даваш сума ти пари за голям и луксозен автомобил и да избереш трактор, с идеята да пестиш пари от гориво. Това не мога да го разбера