Инициалите RS обозначават победите на чешката марка Skoda в моторните спортове, както и високата динамика представена при някои серийни модели. Историята на двете славни букви започва още през 1974 година, когато се използват за първи път в по-специална версия на Skoda Octavia, като RS разкрива по-спортния характер на модела.
Специалните обозначения на чешката марка продължават до началото на 80-те години на миналия век. Компанията е закупена от Volkswagen през 1991, a словосъчетанието RS се завръща в гамата, с представянето на фейслифта на първото съвременно поколение на Octavia. Оттогава RS-вариантите неизменно присъстват в гамата на производителя, като от Skoda заявяват, че двете важни букви ще останат и в електрическата ера на автомобилостроенето.
Интересно е, че във Великобритания, спортната гама на моделите е обозначена като vRS, след съдебен проблем с Ford, които използват RS за по-спортните модификации на свои автомобили. Но независимо от надписа, най-бързите Шкоди са на пазара вече две десетилетия. Нека ви разходим из историята на съвременната динамична гама на Skoda:
Кратка история на гамата Skoda RS (ГАЛЕРИЯ)
Бензин или дизел, ръчна или автоматична трансмисия, предно или 4х4 задвижване, лифтбек или комби - третото поколение Octavia RS идва в разнообразни форми и модификации. Мощността на бензиновите двигатели (с обем от 2 литра) с годините варира от 220 до 245 конски сили, докато дизеловите опции отдават 184 "кончета" в пиковото си изпълнение.
Модификацията RS от 2014 година е най-бързата серийна Octavia на всички времена с максималната си скорост от 248 км/ч. Освен най-бързи спортните модели са и най-добре оборудваните в гамата, до появата на върховото ниво L&K.