IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda разкри топ-версията на електрическия си SUV

Enyaq Sportline iV 80x развива 261 к.с. и изминава 500 км

Чешкият производител Skoda разкри най-мощната версия на изцяло електрическия си SUV. Тя се казва Enyaq Sportline iV 80x, като се задвижва от два електромотора със съвкупна мощност 261 к.с. и 425 Нм въртящ момент.


Enyaq Sportline iV


В задната част е поставен синхронен двигател с постоянен магнит, развиваш 201 к.с. и 310 Нм, докато отпред е разположен асинхронен мотор със 107 к.с. Така кросоувърът получава задвижване на четирите колела, като разчита на батерия капацитет 82 кВт/ч. От Skoda твърдят, че с едно зареждане тази версия може да измине до 500 км според цикъла WLTP.

Чехите не разкриват динамичните характеристики, като е известно само, че максималната скорост е ограничена по електронен път на 160 км/ч. Моделът Enyaq Sportline се предлага и с още две опции за задвижване, като и двете са със задно задвижване. По-слабата използва батерия с капацитет 62 кВт/ч и развива 177 к.с., докато по-мощната има капацитет на акумулатора от 82 кВт/ч и има 201 к.с.


Enyaq Sportline iV


Всички версии Sportline на кросоувъра са със снижено шаси – 15 мм отпред и 10 мм отзад, като за целта на електромобила са поставени специални пружини и амортисьори. Има и визуални промени по екстериора, които включват елементи с гланц, рейлинги на покрива, спойлер, нови предна и задна брони, както и различна решетка на радиатора.

Като опция се предлагат 21-цолови джанти (стандартно са 20-цолови). В базовото оборудване на новата Skoda Enyaq Sportline iV 80x влизат LED матрични фарове, спортен волан с три спици, 13-инчова информационно-развлекателна система, черни спортни седалки с вградени подглавници, облечени в микрофибър Suedia и кожа, алуминиеви педали и декоративни елементи с ефект на карбон. Клиентите могат да изберат и хед-ъп дисплей с добавена реалност, система Park Assist и функция за полуавтономно движение.

Още снимки на спортния Enyaq - вижте в галерията:

Снимки: Skoda

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    По-чудно е как траят теб, след като по-луд от теб няма? Но явно си с преференции щом ти оставят личностните нападки.
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Енияк е як
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    Не разбираш, пък обясняваш как неодима не губи магнитните си свойства? Ами вземи почети малко, след като твърдиш, че се интересуваш. И недей да сравняваш електромоторче от дрон с 150 kW двигател от кола.
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хахаха ( преди 3 години )
    Оле какви четки, това да не е сешоар от битака. Въобще не твърдя, че разбирам много, но чета за удоволствие и летя състезателни и фрийстайл дронове. Първите ми моторетки са вече на повече от две години..като съм сигурен,че поне двата са си същите, и не им се е променила силата. Хвърча доста често и ги блъскам здраво. Даже лагерите не са подменяни(моторите са бечеткови с неодимови магнити). Има разновидности на въпросните магнити, някой са с много по-добри качества.
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Дали го харесваме или не - факт е, че чехите направиха автомобилна индустрия. У нас със схемаджиите на ГЕРБ даже и китайците избЕгаха.
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    #6, поне си си направил труда да прочетеш кой точно електромотор ще сложат. Обаче май ти си нямаш хал-хабер и пишеш пълни глупости. Какви милиард километра бълнуваш, като при тези мотори няма да сменяш четки, а магнити? Нали Порше ползват аналогичен двигател с неодимови магнити, а те губят свойствата си с течение на времето. За сложността за управление на такъв двигател имаш ли изобщо идея, та си тръгнал да плямпаш за ДВГ?
  • #7
    6 rate up comment 6 rate down comment
    DD ( преди 3 години )
    Майсторее..кое да измяука бре..кви свещи бе,. кой антифриз като го сменя на 3,4 години бе.. кои ремъци бе на по 120 к км.. гарнитурите всяка седмица ли бе :) а па повдигачите през ден... боже какъв неандертал тва вакумите всяка сутрин нови а ..абе ти отткъде падаш..Ти чакай тия тежки *** из нашите пътища па да видиш амортисьоре,биалетки,тва шарнири ,тампони тор.тор.... па 10 кв контакт у гаража къ съ прай.. мъка мъка...
  • #6
    14 rate up comment 4 rate down comment
    МАЙСТОРА ( преди 3 години )
    #3 Фауве моторът в тая Шкода е APP310 permanent magnet brushless electric motor, сиреч безчетков. Не се изказвай като си нямаш хал хабер. Милиони не, ами милиарди километри ще мине, ако на всеки милион се сменят двата лагера на ротора. В тези двигатели няма тpиeне. Роторът се върти от силови полета. Ти му мисли за 230 чаркалаци, дето могат да измяукат всеки момент, за редовно обслужваме масло, свещи, филтри, антифриз, ремъци, гарнитури, повдигачи, вакуум маркучи. За ел. колите е н'дей бери гайле
  • #5
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Д-р Исня ( преди 3 години )
    Това автомобил ли трябва да е?
  • #4
    13 rate up comment 11 rate down comment
    Даниел ( преди 3 години )
    Ужасно грозотилище. Чист миниван, нямащ нищо общо със СУВ.