Флагманът Superb беше първата Skoda, която версия Sportline през 2015 година, а след това тя се появи на кросоувърите Kodiaq, Karoq и Enyiaq iV. Сега идва и ред и на най-популярния модел на марката - Octavia, да се обзаведе с това ниво на оборудване.
Черните дизайнерски елементи по каросерията отделят визуално Octavia Sportline, която получава и малък заден спойлер при версията лифтбек. Ще се предлага и комби, като и то ще получи 17-цолови джанти в стандартния вариант. Срещу доплащане се предлагат 18- и 19-цолови колела, които са разработени специално за тази версия.
Интериорът на автомобила повтаря до голяма степен този на нивото на оборудване Style, но са добавени черни декоративни ленти, както и спортни седалки с подглавници. Воланът е украсен с лого Sportline, а праговете на предните врати имат надпис Octavia. В стандартното оборудване влиза и USB-C порт, вграден в огледалото за обратно виждане, за да улесни шофьора, ако реши да свърже видеокамера.
Версията Sportline на Octavia се предлага с огромен избор от задвижващи агрегати - бензинови, дизелови, на природен газ и хибриди (меки и зареждащи се). В зависимост от избора на двигател, той може да се съчетае с 6-степенна механична или 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.
Голямата новост сред двигателите е моторът 2.0 TSI с мощност 190 к.с. Той се предлагаше в края на жизнения цикъл на миналото поколение на Octavia, когато замени стария 1.8 TSI, но едва сега ще бъде достъпен и за четвъртото поколение на модела. Двигателят се съчетава само със задвижване на четирите колела и DSG-трансмисия.
Лифтбекът при новата версия ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,5 секунди, като максималната скорост е 230 км/ч. Показателите на комбито не се разкриват поне към момента.
Срещу допълнително заплащане Octavia Sportline може да бъде поръчана със система DCC Dynamic Chassis Control, която предлага не по-малко от 15 настройки на амортисьорите - от комфортни до спортни. Централната въздушна възглавница между предните седалки също се заплаща допълнително, както и асистентът за избягване на сблъсък, асистентът при завъртане и асистентът за защита на хората в колата при преобръщане.
След включването на Sportline, в гамата на Octavia липсва единствено най-луксозното изпълнение Laurin & Klement, но е въпрос на време и той да бъде добавен.
Снимки: Skoda