Инициалите RS обозначават победите на чешката марка Skoda в моторните спортове, както и високата динамика представена при някои серийни модели. Историята на двете славни букви започва още през 1974 година, когато се използват за първи път в по-специална версия на Skoda Octavia, като RS разкрива по-спортния характер на модела.
Специалните обозначения на чешката марка продължават до началото на 80-те години на миналия век. Компанията е закупена от Volkswagen през 1991, a словосъчетанието RS се завръща в гамата, с представянето на фейслифта на първото съвременно поколение на Octavia. Оттогава RS-вариантите неизменно присъстват в гамата на производителя, като от Skoda заявяват, че двете важни букви ще останат и в електрическата ера на автомобилостроенето.
Интересно е, че във Великобритания, спортната гама на моделите е обозначена като vRS, след съдебен проблем с Ford, които използват RS за по-спортните модификации на свои автомобили. Но независимо от надписа, най-бързите Шкоди са на пазара вече две десетилетия. Нека ви разходим из историята на съвременната динамична гама на Skoda:
Кратка история на гамата Skoda RS (ГАЛЕРИЯ)
Второто (и последно) поколение на Fabia RS е доста по-тясно свързано с тогавашния Volkswagen Polo GTI. Машината използва 1,4-литров бензинов мотор с турбокомпресор и суперчарджър, като постига максимална мощност от 180 конски сили. Агрегатът е стикован със 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG, като ускорението от 0 до 100 км/ч става за 7,3 секунди.
Любопитното е, че RS вариантът се завръща при Fabia с лансирането на фейслифта на компактния модел, като в първите три години на пазара липсва от гамата. Въпреки това, продажбите на спортната модификация не вървят по план и от Skoda отново зачеркват най-динамичната версия на компактния си модел.