Инициалите RS обозначават победите на чешката марка Skoda в моторните спортове, както и високата динамика представена при някои серийни модели. Историята на двете славни букви започва още през 1974 година, когато се използват за първи път в по-специална версия на Skoda Octavia, като RS разкрива по-спортния характер на модела.
Специалните обозначения на чешката марка продължават до началото на 80-те години на миналия век. Компанията е закупена от Volkswagen през 1991, a словосъчетанието RS се завръща в гамата, с представянето на фейслифта на първото съвременно поколение на Octavia. Оттогава RS-вариантите неизменно присъстват в гамата на производителя, като от Skoda заявяват, че двете важни букви ще останат и в електрическата ера на автомобилостроенето.
Интересно е, че във Великобритания, спортната гама на моделите е обозначена като vRS, след съдебен проблем с Ford, които използват RS за по-спортните модификации на свои автомобили. Но независимо от надписа, най-бързите Шкоди са на пазара вече две десетилетия. Нека ви разходим из историята на съвременната динамична гама на Skoda:
Кратка история на гамата Skoda RS (ГАЛЕРИЯ)
Първият високодинамичен SUV на Skoda е доста любопитна машина. Kodiaq RS е представен на автомобилния салон в Париж през есента на 2018 година, като разполага с най-мощния дизелов двигател слаган някога в сериен автомобил на марката. Агрегатът с обем два литра и туинтурбо постига максимална мощност от 240 конски сили и въртящ момент от впечатляващите 500 Нм. И в ръцете на легендарната Сабине Шмиц прави обиколка на "Нюрбургринг" за 9 минути, 29,84 секунди, с което става най-бързия 7-местен SUV на култовата писта.
С лансирането на фейслифта на Kodiaq, RS-версията се лишава от дизеловия си мотор, в полза на двулитров бензин с 245 конски сили, наличен и при актуалната Octavia RS.