IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

BMW зае страната на Toyota за бъдещето на електромобилите

Според баварците бързият отказ от двигателите с вътрешно горене е грешка

Само преди дни от Toyota обявиха, че нямат намерение да насочват всичките си ресурси към разработка на електрически превозни средства, а сега и друг голям производител – BMW, излиза с подобна позиция. Според баварския концерн, отказът от двигателите с вътрешно горене е прибързан и може да намали наполовина продажбите на автомобили.


BMW i4


Изявлението на BMW ясно показва разделението на световната автомобилна индустрия на две основни фракции. От една страна са компаниите, които искат изцяло да се концентрират върху електрически превозни средства, а от друга са тези производители, които признават, че енергийният преход е необходим, но той носи сериозни рискове и не бива да се бърза.

В първата група попаднаха Audi и Mercedes, които са все по-близо до пълен отказ от двигателите с вътрешно горене, докато във втората попадат Toyota и BMW, чийто главен изпълнителен директор Оливер Ципсе подчертава колко опасно е пълно фокусиране върху електрически автомобили.

Всъщност, BMW работи върху модели на ток, като вече пусна на пазара кросоувърите си iX3 и iX, които разполагат с най-модерни технологии. От друга страна обаче бензинът и дизелът все още представляват важна част от работата на отдела за научноизследователска и развойна дейност и се очаква бъде така за дълго време напред.

„Тези, които наистина решават какво ще се случи в нашия сектор, са клиентите. И никога не трябва да ги изпускате от поглед. Ако производителят вече не предлага двигатели с вътрешно горене, той губи половината от обема на пазара и трябва да се свие сериозно“, коментира Ципсе, цитиран от германските вестници Passauer Neue Presse и Donaukurier.

Същата концепция само преди дни беше изразена от Масахо Маеда, главен технологичен директор на Toyota, според когото пазарът диктува времето и методите на енергийния преход в автомобилния свят. Самият Ципсе признава, че през следващите 15 години със сигурност ще има градове или цели държави, в които ще се движат само електрическите автомобили. Той обаче допълва, че за BMW, което присъства на 140 пазара по света, в момента това си е чист хазарт.

Вече е известно, че BMW планира през 2030 година 50% от продажбите да бъдат на електрифицирани превозни средства. Останалите обаче ще се падат на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Тази стратегия напълно противоречи на избраната от Audi, където обявиха, че от 2026 година спират разработката на конвенционални задвижващи агрегати.

Снимка: BMW

0 от 500
  • #19
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Ако не се събудят ( преди 4 месеца )
    Бързо ,ще изчезнат като авто компании!Няма да има такива млади луди хора,които вече живеят само с интернет да инвестират във BMW M по $100000,като за подобни пари ще си купят много по бърза ел кола.те вече имитират звука на истински двигател!А нашата генерация за истинския звук от реален двигател ще изчезне!Ами такъв е живота!
  • #18
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Вие луди ли сте ( преди 4 месеца )
    Водещите фигури във BMW и Toyota са абсолютни ***!Те са слепи мишки,които скоро ще изчезнат от пазара,ако не се приспособят многооо бързо!Tesla за миналата година е продала Едва 550000 коли,но капитализацията и е 598 милиарда $ към днешния ден, докато WV правят по почти 10 милиона на година, компанията струва едва около $163 милиарда днес?Не харесвам Tesla,не само защото не харесвам ел коли,но просто защото ми харесва звука на V10 Audi или подобно!Но за съжаление фактите са факти!
  • #17
    13 rate up comment 6 rate down comment
    До #18 ( преди 4 месеца )
    Странно - не си спомням никой да е забранявал телефоните с копчета или телевизорите с кинескопи . Смартфоните и плоските телевизори се наложиха САМИ , а не с политическа подкрепа както се случва с любимите ви електрокари . Махнете ограниченията за ДВГ и стимулите за електричките пък да видим тогава кой е Самсунг и кой е Нокиа в това сравнение
  • #16
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Я ( преди 4 месеца )
    Нокия зае страната на Сименс по въпроса за телефоните с копчета. Сапунерките от Самсунг и Епъл са скъпи, изкарват малко с едно зареждане и по принцип няма нужда от тях. Грундик и Шнайдер и те правиха хубави кинескопни телевизори, че на кой му са притрявали тия скъпи плоски екрани, само си давате парите на корейци и японци. Пък то за 10 години какво стана, няма ги вече премиумите дето се мислеха за вечни.
  • #15
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До коментар 11, сметките ти са правилни, но АЕЦ Козлодуй произвежда над 30% от електроенергията в страната. В България има около 4 милиона автомобила, значи електроцентралата ще работи половината от годината само за тях. А останалите консуматори на свещи ???
  • #14
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Продължавам долния коментар......... Така че продължавайте да смятате, защото не сте си написали домашните и не можете да сметнете, че всеки ден започват да се ползват повече климатици, повече всякакви ел уреди, че човечеството се умножава и че тази енергия която е нужна, няма как да дойде само от производството на електричество. Ако малко сте си чели уроците ще знаете, че производството на ел енергия не е чисто и че няма нищо зелено в нея, да не говорим как се складират отпадъците от един АЕЦ
  • #13
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    11, Нищо не си смятал. Сметни колко милиона домакинства има в България, сметни колко превозни средства има освен личните коли, сметни колко завода, колко хотели, колко ресторанти, промишленост, осветление има и това всичко се нуждае от електричество. Преди една седмица, Валентин Николов от борда на директорите на Българския енергиен холдинг, относно въпрос има ли нужда от АЕЦ Белене, отговори, че както Европа иска да въведе масово електрички,до 5 години ще имаме нужда от поне 4 аеца, така че
  • #12
    10 rate up comment 7 rate down comment
    bo ( преди 4 месеца )
    Войната с ел автомобилите е заради жълтурковците. Просто Европа и Америка изостана много докато китайчетата имаха елктрички още преди 7-8 години. Лично аз обаче не мисля,че EV-тата имат бляскаво бъдеще. Може би след 10-20 години, но все още са скъпи и с малка автономия.
  • #11
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Т ( преди 4 месеца )
    Не се гърчат в защита на ДВГ в копнеж за печалби и за сметка на здравето на хората, но промяната е необратима. Бъдещето е зелено.
  • #10
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Цацаре ( преди 4 месеца )
    Ние тези сметки сме ги правили стотици пъти, ама ти правил ли си сметка колко ток ще ти трябва за годишния пробег, който изминаваш в момента? Колко километра минаваш годишно? За 10 хиляди километра, ще ти трябват 2 мегаватчаса. Тоест за един час, АЕЦ Козлодуй произвежда за годишния пробег на 1000 автомобила. Както виждаш не трябва чак толкова ток, колкото си мислиш!