IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW зае страната на Toyota за бъдещето на електромобилите

Според баварците бързият отказ от двигателите с вътрешно горене е грешка

Само преди дни от Toyota обявиха, че нямат намерение да насочват всичките си ресурси към разработка на електрически превозни средства, а сега и друг голям производител – BMW, излиза с подобна позиция. Според баварския концерн, отказът от двигателите с вътрешно горене е прибързан и може да намали наполовина продажбите на автомобили.


BMW i4


Изявлението на BMW ясно показва разделението на световната автомобилна индустрия на две основни фракции. От една страна са компаниите, които искат изцяло да се концентрират върху електрически превозни средства, а от друга са тези производители, които признават, че енергийният преход е необходим, но той носи сериозни рискове и не бива да се бърза.

В първата група попаднаха Audi и Mercedes, които са все по-близо до пълен отказ от двигателите с вътрешно горене, докато във втората попадат Toyota и BMW, чийто главен изпълнителен директор Оливер Ципсе подчертава колко опасно е пълно фокусиране върху електрически автомобили.

Всъщност, BMW работи върху модели на ток, като вече пусна на пазара кросоувърите си iX3 и iX, които разполагат с най-модерни технологии. От друга страна обаче бензинът и дизелът все още представляват важна част от работата на отдела за научноизследователска и развойна дейност и се очаква бъде така за дълго време напред.

„Тези, които наистина решават какво ще се случи в нашия сектор, са клиентите. И никога не трябва да ги изпускате от поглед. Ако производителят вече не предлага двигатели с вътрешно горене, той губи половината от обема на пазара и трябва да се свие сериозно“, коментира Ципсе, цитиран от германските вестници Passauer Neue Presse и Donaukurier.

Същата концепция само преди дни беше изразена от Масахо Маеда, главен технологичен директор на Toyota, според когото пазарът диктува времето и методите на енергийния преход в автомобилния свят. Самият Ципсе признава, че през следващите 15 години със сигурност ще има градове или цели държави, в които ще се движат само електрическите автомобили. Той обаче допълва, че за BMW, което присъства на 140 пазара по света, в момента това си е чист хазарт.

Вече е известно, че BMW планира през 2030 година 50% от продажбите да бъдат на електрифицирани превозни средства. Останалите обаче ще се падат на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Тази стратегия напълно противоречи на избраната от Audi, където обявиха, че от 2026 година спират разработката на конвенционални задвижващи агрегати.

Снимка: BMW

0 от 500
  • #29
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Как можеш да разбереш, че в стаята има веган? Никак, той сам ще си каже. Как можеш да разбереш, че в стаята има тойотаджия? Никак, той сам ще си каже, че колата му е здрава.
  • #28
    7 rate up comment 10 rate down comment
    Toyota ( преди 3 години )
    Най продаваната и ЗДРАВА кола.Не се кахърете за тях.
  • #27
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 20 ( преди 3 години )
    "По-евтини" е тотално грешно. И крушките и телевизорите са в пъти по-скъпи от старите технологии. Просто хората могат да си позволят тези покупки не толкова осезаемо, като цена, но разходът им се е повишил доста.
  • #26
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не ги мислете Японците. Те имат най добрите батерии, и изобщо най добрите технологии за да направят много добри ел коли. Тойота е най голямата фирма, имат милиарди капитал и производствен капацитет с фабрики по целия свят.. Ако поискат още утре могат да направят най добрата електрическа кола. Но няма да го направят скоро защото все още не им излизат сметките. Наясно са че от ДВГ печелят много повече и си имат стабилна клиентела по целия свят в райони където ел коли никога няма да има.
  • #25
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Едва ли БМВ са казали подобно нещо, защото в момента продават 5 електрически модела на ток и скоро излизат още няколко. За Тойота е ясно, че няма да правят ел. коли, те още нямат нито една.
  • #24
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до 19 ( преди 3 години )
    Политическата подкрепа е особенно нужна в Европа. Тука става въпрос за оцеляването на цяла една индустрия. Няма как тя да се спаси без подкрепата на политиците и държавата. Ако не са те до 5 години всичко ще е собственост на америцанци или китайци. Ще има нови милиардни глоби наложени на тези два най-важни пазара и де факто изземване на бизнеса.
  • #23
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #31, тия калкулации вървят пред германския електорат, който наесен ще си го набие съвсем като избере зелените оли...френи да го управляват. Глупостите за балансиране на грида от електрически коли могат да хванат дикиш само в твоята и германските глави. А иначе германците ще са на ВЕИ и ще се балансират с ток от *** от Полша и атомни реактори от Франция.
  • #22
    4 rate up comment 3 rate down comment
    джъст -А- мен=BMG! ( преди 3 години )
    Елементарно бе, д-р WhaT-SON! Спирането разработките на нови автамабилни машини съвсем НЕ означава, че ще спре производството, респ. продажбите на бълващите църен пушек и сажди бензиново-дизелови агрегати на АУДИ, МБ и/ли ФаУ-Ветата и Ко...
  • #21
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Некакъв ( преди 3 години )
    проблем. Просто искат колата да я направят лукс, който не може да си позволи всеки. След около 4-5 години като се изтощи батерията трябва да се дава кеш за батерия или друга чисто нова кола, който няма ще хваща автобуса.
  • #20
    3 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    Те хубаво ще ги произвеждат, но ще има ли на кого да ги продават. Петролът ще струва 100$ за барел още през 2022, и ще продължи да нараства. Включването на Иран, на световния пазар, може и да забави поскъпването с 1-2 години, но в дългосрочен план петрола ще стане нерентабилен като гориво, на 3-4 лв. на 100 км за Ел. коли зареждани в контакт (и 10 лв. да са, пак ще е по-евтино). И няма нужда да се строят 5 АЕЦ-а. И в момента 30 KW слънчева централа струва 30К лв.