IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

BMW зае страната на Toyota за бъдещето на електромобилите

Според баварците бързият отказ от двигателите с вътрешно горене е грешка

Само преди дни от Toyota обявиха, че нямат намерение да насочват всичките си ресурси към разработка на електрически превозни средства, а сега и друг голям производител – BMW, излиза с подобна позиция. Според баварския концерн, отказът от двигателите с вътрешно горене е прибързан и може да намали наполовина продажбите на автомобили.


BMW i4


Изявлението на BMW ясно показва разделението на световната автомобилна индустрия на две основни фракции. От една страна са компаниите, които искат изцяло да се концентрират върху електрически превозни средства, а от друга са тези производители, които признават, че енергийният преход е необходим, но той носи сериозни рискове и не бива да се бърза.

В първата група попаднаха Audi и Mercedes, които са все по-близо до пълен отказ от двигателите с вътрешно горене, докато във втората попадат Toyota и BMW, чийто главен изпълнителен директор Оливер Ципсе подчертава колко опасно е пълно фокусиране върху електрически автомобили.

Всъщност, BMW работи върху модели на ток, като вече пусна на пазара кросоувърите си iX3 и iX, които разполагат с най-модерни технологии. От друга страна обаче бензинът и дизелът все още представляват важна част от работата на отдела за научноизследователска и развойна дейност и се очаква бъде така за дълго време напред.

„Тези, които наистина решават какво ще се случи в нашия сектор, са клиентите. И никога не трябва да ги изпускате от поглед. Ако производителят вече не предлага двигатели с вътрешно горене, той губи половината от обема на пазара и трябва да се свие сериозно“, коментира Ципсе, цитиран от германските вестници Passauer Neue Presse и Donaukurier.

Същата концепция само преди дни беше изразена от Масахо Маеда, главен технологичен директор на Toyota, според когото пазарът диктува времето и методите на енергийния преход в автомобилния свят. Самият Ципсе признава, че през следващите 15 години със сигурност ще има градове или цели държави, в които ще се движат само електрическите автомобили. Той обаче допълва, че за BMW, което присъства на 140 пазара по света, в момента това си е чист хазарт.

Вече е известно, че BMW планира през 2030 година 50% от продажбите да бъдат на електрифицирани превозни средства. Останалите обаче ще се падат на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Тази стратегия напълно противоречи на избраната от Audi, където обявиха, че от 2026 година спират разработката на конвенционални задвижващи агрегати.

Снимка: BMW

0 от 500
  • #29
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До 17 ( преди 4 месеца )
    Друга сметка показва, че четири милиона електромобила имат общ капацитет на батериите 320 гигаватчаса. Тоест ако абсолютно всички централи спрат работа, само тока в батериите на електромобилите може да захрани цяла България три денонощия. Значи батериите и в частност електромобилите не са проблем за електропреносната мрежа, а единственото работещо решение за преминаване към ВЕИ, които произвеждат чиста и евтина енергия, но неравномерно в денонощието и годината
  • #28
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 17 ( преди 4 месеца )
    Да направим и друга сметка. Притесняваш се откъде ще дойде тока? Ами ще построим атомна централа за 5 милиарда евро . Ако сложиш и рушветите за политиците, вероятно ще стане 10 милиарда, въпреки че уж засега обясняват че цялата АЕЦ Белене щяла да струва толкова. И ако се притесняваш откъде ще дойдат толкова много пари, за да захраним 4 милиона електромобила, задаваш ли си въпроса откъде ще дойдат 400 милиарда, за да си купим от най-евтините електромобили? Тревожиш се за нероден Петко!
  • #27
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 17 ( преди 4 месеца )
    "сметките ти са правилни, но АЕЦ Козлодуй произвежда над 30% от електроенергията в страната. В България има около 4 милиона автомобила, значи електроцентралата ще работи половината от годината само за тях. А останалите консуматори на свещи ???"И твоите сметки са верни, но си направил грешно изводите.Половината на 1/3 е 1/6 или иначе казано 16% тоест консумацията на цяла България ако всички минем на електромобили ще се повиши с нищожните 16%.
  • #26
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 20 ( преди 4 месеца )
    Разбира се че никой не е забранил телевизорите с кинескопи! Ти обаче защо не си купуваш такъв? Защо производителите сами спряха да ги произвеждат, както сега повечето автомобилни производители ще спират автомобилите с ДВГ, без реално никой да им забранява? Те много добре знаят, че дори без забрани, ще се случи точно както с телевизорите и LED крушките. В момента в който електромобилите станат по-евтини от ДВГ, почти никой няма да купува ДВГ, точно както се случи с телевизорите и крушките .
  • #25
    3 rate up comment 2 rate down comment
    И точно това ( преди 4 месеца )
    Точно от това се притесняват стогодишните! Бизнес стратегията им е да ти продадат възможно най-евтино автомобил, на който слагат минимална печалба от 1000-2000 евро на автомобил, но след това започва доенето като те абонират за сервиза, точно както мобилните оператори раздават "безплатни"телефони срещу месечна такса от 30-40 лв мобилен план. За съжаление електромобилите изкарват много повече без нужда от ремонти и смяна с нов автомобил. Да си чул за изхвърлена Тесла?
  • #24
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 4 месеца )
    Приятелю, по колко километра минаваш на ден? А на месец? Годишно?Има един граф, който минава 220 хиляди км годишно, тоест средно по 600 км всеки божи ден и 18 000км на месец. Кара Тесла модел S произведена 2012 година, зареждай я безплатно само на бързи зарядни станции, което най-бързо скапва батерията, но тя сигурно не ти е чела коментара и не знае че трябва да се е скапала още преди години и продължава да си я кара, като гони рекорд милион мили. За колко години ще ти стигнат с 1 батерия?
  • #23
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Некакъв ( преди 4 месеца )
    проблем. Просто искат колата да я направят лукс, който не може да си позволи всеки. След около 4-5 години като се изтощи батерията трябва да се дава кеш за батерия или друга чисто нова кола, който няма ще хваща автобуса.
  • #22
    3 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 4 месеца )
    Те хубаво ще ги произвеждат, но ще има ли на кого да ги продават. Петролът ще струва 100$ за барел още през 2022, и ще продължи да нараства. Включването на Иран, на световния пазар, може и да забави поскъпването с 1-2 години, но в дългосрочен план петрола ще стане нерентабилен като гориво, на 3-4 лв. на 100 км за Ел. коли зареждани в контакт (и 10 лв. да са, пак ще е по-евтино). И няма нужда да се строят 5 АЕЦ-а. И в момента 30 KW слънчева централа струва 30К лв.
  • #21
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Некакъв ( преди 4 месеца )
    Всичко е лъжа и измама. Нарочно ги изкараха тия Тунберговци, защото истината е, че има свръх производство на коли и не може всеки всяка година да си купува нова кола. Електрическите коли са на батерии като телефоните-в началото ще имат пробег 500км,след 2 години 300,а след 5 години ще минават по максимум 30км с едно зареждане. Затова хората трябва да си купят батерия, а една батерия струва колкото една чисто нова кола. Повечето хора като нас карат над 5-10 годишни коли, които още вървят без
  • #20
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 20 ( преди 4 месеца )
    Хората не купуват ел коли заради смешни данъчни кредити,ами просто защото не могат да си направят сметката!а повечето си мислят,че спасяват планетата! Еко шмеко,което е точно обратното за сега!колкото самсунг и Nokia туй са други теми!Nokia бяха най-напредналата компания С най-качествените и всичко останало мобилни телефони,но тъъъппи начанници ги провалиха!