В BMW определено знаят как да провокират с дизайна на автомобилите и новата 4-Series, както M3 и M4 определено направиха огромно впечатление с увеличената бъбрековидна решетка на радиатора. Целта определено беше колите да се отличават, но сега дизайнерите на марката имат по-трудна задача – новата 7-Series.
Водещият седан на BMW е предназначен да закара пътниците си от точка А до точка Б с комфорт, елегантност и бързина (когато се налага). Още от появата си през 1977 година този модел неизменно постига успех. Сега обаче предстои излизането на седмото му поколение, което вероятно ще се окаже най-важният автомобил в историята на марката.
Това ще бъде последната генерация на модела, която ще получи двигател с вътрешно горене и първата с изцяло електрическо задвижване (версията i7). Нейната премиера ще се състои през 2023 година, като снимки на тестови прототипи вече се появяваха в различни автомобилни издания и от тях стават ясни две неща.
Първото е, че решетката на радиатора и тук е увеличена, макар и не колкото при M3 и M4. Очаква се, че тя ще е значително по-тясна, което води към втората дизайнерска характеристика – фаровете. Те са вдъхновени от Rolls-Royce Ghost или от оригиналната 7-Series (Е23), като изглеждат по-правоъгълни и по-ниско разположение отколкото при последните поколения.
Според някои, подобно решение има за цел отново да привлече вниманието с иновативен и противоречив дизайн. От началото на века в BMW вървят към уеднаквяване на външния вид на автомобилите си и само моделите, създадени от Крис Бенгъл, се отличаваха значително от останалите. През последните години тенденцията към промяна ясно се вижда, како тя започна с новата 1-Series (F40) и продължи с вече споменатите 4-Series, M3 и M4.
Очакванията са, че новата 7-Series ще продължи тази революция, обвързвайки BMW с нов дизайнерски стил, който ще бъде използван и за бъдещите модели на марката.
Що се отнася до задвижващите агрегати, луксозният седан ще получи дизелови и хибридни мотори, като мощността им ще започва от около 250 к.с. Компанията върви към електрификация, но през март се ангажира с продължаване на развитието на двигателите с вътрешно горене, така че се очаква да има наследник на версията 750i.
По-любопитно обаче е какво ще представлява електрическият близнак i7, който също вече се тества усилено. Ясно е, че като дизайн той ще се отличава значително от представеното i4, като определено ще бъде максимално приближен към стандартната 7-Series. В случая идеята е да се покаже интеграцията на електромобилите в гамата на BMW и да се подчертае факта, че те вече са неизменна част от голямото семейство.