Германският производител BMW най-после напълно разкри електрическото си купе с 4 врати i4, чиито продажби ще стартират през ноември. Потвърдено беше, че моделът ще получи версия M50, чиито характеристики също са известни.
От компанията посочват, че BMW i4 е Гран купе, което съчетава пространствения комфорт и практичността на тази автомобилна концепция с типичния за марката спортен дух и дълъг пробег. За това помагат новото поколение на системата за управление BMW iDrive и актуалните иновации в областта на автоматизираното шофиране.
При излизането си на пазара електромобилът ще се предлага в два варианта, като единият е първият М-модел на марката с нулеви вредни емисии. Версията BMW i4 M50 е оборудвана с два електромотора - по един на всяка ос, като те осигуряват системна мощност от 544 к.с. и пробег до 510 км по цикъла WLTP.
Вторият вариант е BMW i4 eDrive40, при който има един електромотор и запазва класическото за марката задно задвижване. Мощността в случая е 340 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,7 секунди. Пробегът е по-голям от този на i4 M50 - до 590 км.
И в двата случая батерията е с капацитет от 81,5 кВт/ч, като се състои от 4 модула с по 72 елемента всеки и от 3 модула с по 12 елемента. Електромобилът подвържа и система за бързо зареждане с мощност до 200 кВт.
Основните стандартни функции включват специални амортисьори, задно пневматично окачване, електромеханично кормилно управление със серво, система за динамичен контрол на стабилността и ограничител на буксуването на колелата, с чиято помощ се подчертават предимствата на задното предаване.
Интериорът i4 eDrive40 представлява смесица между традиционно BMW с двигател с вътрешно горене, към която са добавени функции, типични за електромобили. В салона има масивен 12,3-инчов екран и 14,9-инчови дисплеи на мултимедията, които са обединени в едно. Те работят с новата операционна система iDrive 8, която позволява обновяване по въздуха.
В стандартното оборудване на модела влиза 3-зонов автоматичен климатик, който може да се регулира от екрана или с гласови команди. Включването на подгряването и вентилацията на седалките също се осъществява с помощта на сензорния дисплей.
Серийното BMW i4 ще се произвежда гъвкаво в завода на BMW Group в Мюнхен на общ конвейер с моделите с Plug-in хибридно задвижване и с двигатели с вътрешно горене. Както за производство на автомобила, така и за производството на акумулаторните клетки, се ползва 100% екологична електроенергия.
Още снимки на двете версия на BMW i4 - вижте в галерията:
Необходимите за високоволтовите акумулатори количества кобалт и литий се осигуряват от BMW Group от контролирани източници в и след това се предоставят на производителите на акумулаторни клетки. Конструктивният принцип на електромоторите позволява производството им без използването на метали от групата на рядкоземните елементи в роторите. За щадящото ресурсите производство на BMW i4 допринася и високият дял вторични и рециклирани материали.
Вече са известни и цените на електрическото купе за българския пазар. Версията BMW i4 eDrive40 ще се предлага за минимум 112 900 лв., докато i4 M50 ще струва поне 140 900 лв.
Снимки: BMW