BMW представи новия си електрически модел i4 и обеща да достави рекордните 1 милион електрифицирани автомобила през 2021 година, по време на годишната си отчетна конференция в Мюнхен днес. Компанията обяви 99 милиарда евро приходи за 2020 и печалба от 5.2 милиарда евро преди данъци, въпреки затрудненията покрай коронавируса. Бордът на директорите предложи на общото събрание изплащането на дивидент от 1.90 евро на обикновена акция.
Оливер Ципзе с новото BMW i4
През 2020 германската компания е успяла да продаде 2.325 милиона автомобила от марките BMW, MINI и Rolls-Royce - с около 8% по-малко спрямо 2019 година. Сривът обаче е бил изцяло през първото полугодие, докато второто е най-силното в цялата история на BMW Group с над 1.3 милиона доставени автомобила. Поделението за мотоциклети е пласирало 169 000 машини - второ най-добро постижение в историята.
BMW i4 всъщност излиза с три месеца по-рано от предвиденото
По-добрите от очакваното финансови резултати се дължат както на възстановяването на основни пазари, така и на съкратените разходи, заяви финансовият директор Николас Петер. BMW съкрати около 4000 души през изминалата година. Компанията обаче е успяла да запази почти без промяна инвестициите в научна и развойна дейност - общо 6.3 милиарда евро.
През 2020 BMW е съкратила капиталовите си разходи с над 1.7 милиарда евро, съобщи Николас Петер
През 2021 групата очаква значително увеличение на доставките спрямо 2020, и марж на печалбата между 6 и 8 на сто, допълни Петер.
Компанията е подобрила и рекорда си за най-много продадени електромобили през 2020, със 193 000 доставки, заяви главният изпълнителен директор Оливер Ципзе. Средните емисии СО2 на гамата са паднали с 22%. Сега целта пред BMW е да пласира 1 милион електрифицирани машини - eлектромобили и плъг-ин хибриди - през 2021 година, а до 2025 да продава по 2 милиона чисти електромобила годишно.
През 2025 година BMW иска да продава по 2 милиона електромобила годишно, обяви Ципзе
При представянето на резултатите Ципзе показа за пръв път и новото i4 - електрическо купе, които анализаторите сочат като пряк конкурент на Tesla Model S. Германците планират да го пуснат на пазара с три месеца предсрочно, още във втората половина на годината. i4 ще предложи осмо поколение на операционната система на BMW - най-мощната до момента. Повече детайли за модела ще ви предложим по-късно.
Ципзе потвърди и слуховете, че дъщерната марка MINI ще е изцяло електрическа от 2030 година нататък. Ще има и изцяло електрически модели на Rolls-Royce. Още догодина баварската група ще пусне на пазара и водородния си автомобил Hydrogen Next - в ограничени бройки, но все пак като сериен модел. BMW подпомага усилено изграждането на нужната водородна инфраструктура в Германия, подчерта Ципзе.