IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW разкри напълно електрическо купе с 4 врати

Серийното i4 получава първата М-версия на ток в историята на марката

Германският производител BMW най-после напълно разкри електрическото си купе с 4 врати i4, чиито продажби ще стартират през ноември. Потвърдено беше, че моделът ще получи версия M50, чиито характеристики също са известни.


BMW i4


От компанията посочват, че BMW i4 е Гран купе, което съчетава пространствения комфорт и практичността на тази автомобилна концепция с типичния за марката спортен дух и дълъг пробег. За това помагат новото поколение на системата за управление BMW iDrive и актуалните иновации в областта на автоматизираното шофиране.

При излизането си на пазара електромобилът ще се предлага в два варианта, като единият е първият М-модел на марката с нулеви вредни емисии. Версията BMW i4 M50 е оборудвана с два електромотора - по един на всяка ос, като те осигуряват системна мощност от 544 к.с. и пробег до 510 км по цикъла WLTP.


BMW i4


Вторият вариант е BMW i4 eDrive40, при който има един електромотор и запазва класическото за марката задно задвижване. Мощността в случая е 340 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,7 секунди. Пробегът е по-голям от този на i4 M50 - до 590 км.

И в двата случая батерията е с капацитет от 81,5 кВт/ч, като се състои от 4 модула с по 72 елемента всеки и от 3 модула с по 12 елемента. Електромобилът подвържа и система за бързо зареждане с мощност до 200 кВт.


BMW i4


Основните стандартни функции включват специални амортисьори, задно пневматично окачване, електромеханично кормилно управление със серво, система за динамичен контрол на стабилността и ограничител на буксуването на колелата, с чиято помощ се подчертават предимствата на задното предаване.

Интериорът i4 eDrive40 представлява смесица между традиционно BMW с двигател с вътрешно горене, към която са добавени функции, типични за електромобили. В салона има масивен 12,3-инчов екран и 14,9-инчови дисплеи на мултимедията, които са обединени в едно. Те работят с новата операционна система iDrive 8, която позволява обновяване по въздуха.


BMW i4


В стандартното оборудване на модела влиза 3-зонов автоматичен климатик, който може да се регулира от екрана или с гласови команди. Включването на подгряването и вентилацията на седалките също се осъществява с помощта на сензорния дисплей.

Серийното BMW i4 ще се произвежда гъвкаво в завода на BMW Group в Мюнхен на общ конвейер с моделите с Plug-in хибридно задвижване и с двигатели с вътрешно горене. Както за производство на автомобила, така и за производството на акумулаторните клетки, се ползва 100% екологична електроенергия.

Още снимки на двете версия на BMW i4 - вижте в галерията:


Необходимите за високоволтовите акумулатори количества кобалт и литий се осигуряват от BMW Group от контролирани източници в и след това се предоставят на производителите на акумулаторни клетки. Конструктивният принцип на електромоторите позволява производството им без използването на метали от групата на рядкоземните елементи в роторите. За щадящото ресурсите производство на BMW i4 допринася и високият дял вторични и рециклирани материали.

Вече са известни и цените на електрическото купе за българския пазар. Версията BMW i4 eDrive40 ще се предлага за минимум 112 900 лв., докато i4 M50 ще струва поне 140 900 лв.

Снимки: BMW

0 от 500
  • #3
    7 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 2 години )
    Ускорението като на всяка кола със силов електрически агрегат на всяка ос над 500к.с. е съпоставимо с това на хиперавтомобил с ДВГ! Въпреки това дълбоко се съмнявам да е по - бърза от топ версиите на Тесла С, дори на Тесла 3!
  • #2
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Сас ( преди 2 години )
    Не ги разбирам БМВ - бяха първи от германците с масови електромобили (I3 и I8), който дори след 6-7 години продължават да се продават, благодарение на различния дизайн и високото качество. А сега какво имат? Защо за тези 6-7 години нищо ново не разработиха? Защо решиха да сменят политиката и напускаха електрички, които по нищо не се различават от конвенционалните модели? Това i4 над 95% от хората няма да разграничат от съответния дизел. А за iX няма да говоря, ужасяваща е... Само това ли могат
  • #1
    5 rate up comment 0 rate down comment
    z8 ( преди 2 години )
    ЩО НЕ ПИШЕТЕ И УСКОРЕНИЕТО НА М50