Компанията BMW показа видео и снимки от последните изпитания на бъдещия си модел i4, който баварците определят като „първия електромобил на марката със спортно ДНК“. Зад волана на прототипа е шефът на проекта i4 – Давид Алфредо Феруфина Камачо, който лично проверява настройките на управлението, шасито и комфорта.
Според Камачо, представянето на автомобила зависи от три основни фактора – усилвател на волана, демпфиране и връщане на волана в нулева позиция. Той оценява много високо обратната връзка, давана от волана, както и това, че той може лесно да държи само с няколко пръста.
Твърдата каросерия и настройките на амортисьорите позволяват избягване на накланянето в завоите, а шумовете и вибрациите в салона са сведени до минимум. Камачо допълва, че в случая спортните качества и настройки на електромобила по никакъв начин не се отразяват на неговия висок комфорт.
Още снимки от последните изпитания на модела - вижте в галерията:
От BMW потвърждават, че i4 ще получи задвижващ силов агрегат с мощност 530 к.с., който ще позволи ускорение от 0 до 100 км/ч само за 4 секунди. Максималният въртящ момент ще превишава 800 Нм. За сравнение, новите M3 и M4 във версия Competition разчитат на 3,0-литров битурбо мотор с 6 цилиндъра, който развива 510 к.с. и 650 Нм.
Първо на пазара ще се появят две модификации – BMW i440 със задно предаване и BMW M50 xDrive. Най-достъпната версия – i435 ще излезе на по-късен етап, а в края на тази или началото на следващата година ще се появи и спортен вариант – i4 M.
Производството на електромобила ще става в завода в Мюнхен, като максималният пробег на i4 ще бъде около 600 км (по цикъла WLTP). Капацитетът на батериите засега се пази в тайна, но при концептуалния модел той беше 80 кВт/ч.
Снимки и видео: BMW