IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota каза „не“ на тренда в индустрията и поема по друг път

Японският производител няма да бърза с пълната електрификация

Toyota е един от малкото автомобилни производители, които не бързат да влизат в надпреварата за електрификация. Още повече – в компанията не считат тази стратегия за грешка, а дори напротив – за отлично решение.


Toyota


До края на годината Toyota ще представи само два електрически модела, което ярко контрастира с действията на други производители. В компанията не отричат, че и нея я очакват подобни промени, но не са готови да се съсредоточат само и единствено върху електрически транспорт.

Своите действия японците обясняват с все още малкия пазар на електрически превозни средства. Те не изключват дори възможността, съвсем скоро клиентите да загубят интерес към колите на ток и да се насочат в друга посока.

В случая много важни са и екологичните промени. Производителят разглежда целия жизнен цикъл на даден автомобил от гледна точка на намаляването на вредните емисии. От Toyota посочват, че има изследвания, които показват, че електромобилите и техните батерии са много по-вредни от вредните емисии, отделяни от автомобили с двигател с вътрешно горене.

Най-важно за компанията обаче си остават предпочитанията на потребителите. В САЩ, например, електромобилите към момента заемат по-малко от 2% от автомобилния пазар на страната. Затова и в Toyota не бързат да играят „ва-банк“, а планират да предлагат хибриди, електромобили, бензинови автомобили и модели на водород. Така клиентите ще имат пълен избор.

Снимка: Toyota

0 от 500
  • #46
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    На повечето хора които ходят само на работа и минават не повече от 50-100 км на ден им е нужен един обикновен контакт 16А. Ще си зареждат вечер със скорост 3-4 кв/час и ще си пеят. Дори и с по-голяма батерия да си, можеш да си я напълниш и да си я поддържаш пълна ако ти се наложи някакво дълго пътуване.
  • #45
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 3 месеца )
    Ето че и сам си отговори! 50 киловата е партидата на къщата ми. Реално това са три стандартни монофазни партиди, като твоята. Никой нищо не ми е забранил да включвам и мога да ползвам всичките 50 киловата когато ми хрумне . Освен това, мощността на зареждане се ограничава от вграденото в автомобила зарядно, следователно дори зарядната да е до 22 kW, максимума ще е колкото е зарядното на автомобила, обикновенна 11 киловата. И това е доста по-равномерно, отколкото включването на проточен бойлер.
  • #44
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Това с равномерното разпределение във времето на зареждането го забрави, неравномерната консумацуя на ел енергия е основен проблем и цялата философия на енергийната система е изградена около това. Никъде домашни станции не се поставят на публични места, само постоянно токови, повечето ел коли имат собствени зарядни с капацитет до 7.5кв, някои до 11 това зависи от колата не от зарядното.
  • #43
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Обяснявам: при сега съществуващото положение частни абонати не могат да включват големи консуматори , с навлизане на ел автомобилите пешо гошо и тнт ороизволно и непредсказуемо ще могат да включват и изключват консуматори от по 21 до 350кв, това е проблем за ел мрежата, и ще изисква допълнителни ивестиции в батерии, гъвкави ел централи, допълнителни електропроводи. И дори тогава всички зарядни към един траф няма да могат да се включват на веднъж, оставяш включваш и като се зареди някоя кола тог
  • #42
    6 rate up comment 2 rate down comment
    А ( преди 3 месеца )
    Не мисля че бъдещето е в ел автомобилите защото в момента Тесла печелят много пари от продажбата на такса карбон от екологията само фолксваген им дава 1 милиард годишно а има и много други който плащат такси аз мисля че Тесла е една къща от карти.
  • #41
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Преди 30 години всички залагаха на дизела, Тойота (и Хонда) единствени заложиха на хибридите. Сега жънат невиждани финансови успехи заради това си решение. Доста вероятно е сценарият да се повтори с водорода и горивните клетки - огромни инвестиции са планирани за водороно общество навсякъде в развитите страни. Така че е твърде рано да ги отписваме.
  • #40
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Продължение ( преди 3 месеца )
    И понеже няма как капацитетът да се запълни чак толкова плътно, затова сметнах 5 колонки за 100 автомобила, тъкмо запълват 50 киловата трифазна партида която струва 1800 лв - колкото една колонка. Май не е чак такова предизвикателство зарядната инфраструктура, а? Вместо да се чудиш откъде 100 шофьора ще съберат по 100 лв, за да си изградят 5 колонки за зареждане, помисли откъде ще съберат по 100 000 лв за електромобили - общо 10 милиона лв, за чието зареждане си се притеснил?
  • #39
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 37 ( преди 3 месеца )
    Така е, електромобилите се зареждат с часове, но дай да видим колко часа отнема? Средно в Европа се шофира по 13000 км годишно. Ако сложим едно море 1000км, ти остават по 30 километра на ден или малко над 200 километра на седмица. Тоест ще трябва да зареждаш веднъж на две седмици, ако автомобилът има 500 км пробег и 80 квч батерия с 11кв зарядно. Тоест една колонка може да обслужва по три такива автомобила на ден при пълно натоварване - 40 автомобила. За 100 трябват 2,5 колонки!
  • #38
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Дифорс ( преди 3 месеца )
    За каква далавера в момента става въпрос? 100 км с ел. кола може и да ви струва 2.50 лв, може и да имате паркомясто, случайно може и да имате трифазен ток, ама 30-40 х. лв по-висока цена за един и същи клас кога ще избиете? Само Каското което ще платите в повече на година, се явява равностойността на 15000 км изминати с автомобил от среден клас с ДВГ. Да не говорим за обезценката и по-трудната към момента реализация на електричките. Разликата в цената в двата автомобила се запазва до края.
  • #37
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Читател ( преди 3 месеца )
    За съжаление за автомобилните производители няма много хляб в електромобилите. Те просто не се занимават с водещите технологии при ел колите. Много хора се заблуждават, че Тесла е още един автомобилен производител, но това съвсем не е така.