Toyota е един от малкото автомобилни производители, които не бързат да влизат в надпреварата за електрификация. Още повече – в компанията не считат тази стратегия за грешка, а дори напротив – за отлично решение.
До края на годината Toyota ще представи само два електрически модела, което ярко контрастира с действията на други производители. В компанията не отричат, че и нея я очакват подобни промени, но не са готови да се съсредоточат само и единствено върху електрически транспорт.
Своите действия японците обясняват с все още малкия пазар на електрически превозни средства. Те не изключват дори възможността, съвсем скоро клиентите да загубят интерес към колите на ток и да се насочат в друга посока.
В случая много важни са и екологичните промени. Производителят разглежда целия жизнен цикъл на даден автомобил от гледна точка на намаляването на вредните емисии. От Toyota посочват, че има изследвания, които показват, че електромобилите и техните батерии са много по-вредни от вредните емисии, отделяни от автомобили с двигател с вътрешно горене.
Най-важно за компанията обаче си остават предпочитанията на потребителите. В САЩ, например, електромобилите към момента заемат по-малко от 2% от автомобилния пазар на страната. Затова и в Toyota не бързат да играят „ва-банк“, а планират да предлагат хибриди, електромобили, бензинови автомобили и модели на водород. Така клиентите ще имат пълен избор.
Снимка: Toyota