IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Stellantis изтегля близо милион дизела в Европа заради дефектна верига

Проблемът с разпределителния вал засяга модели на Peugeot, Citroën, Opel, DS и Fiat

Автомобилният производител Stellantis обяви, че изтегля около 930 000 дизелови автомобили в цяла Европа, произведени между октомври 2017 и януари 2023. Причината са потенциални проблеми с веригата на разпределителния вал.


Peugeot HDI


В официлно съобщение концернът посочва, че някои автомобили от марките Peugeot, Citroën, Opel/Vauxhall, DS и Fiat, произведени през период 2017-2023 и оборудвани с дизелов двигател 1.5 BlueHDi, могат да се сблъскат с преждевременно износване на веригата на разпределителния вал, което води до необичаен шум и в най-лошия случай до счупване на веригата".

Въпреки че Stellantis не посочва точната цифра на засегнатите автомобили в Европа, е известно, че изтеглянето засяга 636 000 превозни средства във Франция. Още 117 000 автомобила в Белгия също влизат в общата бройка, съобщават медиите в страната.

От Stellantis добавят, че нямат данни за инциденти или наранявания, свързани с проблема. При посещението си в сервиза автомобилите ще получат актуализация на софтуера и, ако е необходимо, смяна на маслото. Освен това е разработено специално приложение за ремонт, което може да открие възможен проблем с веригата чрез анализ на шума на двигателя.


0 от 500
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Slavi ( преди 5 месеца )
    Значи моналата година се оказа , че единствения им бензинов мотор 1.2 е *** а сега и единствения им дизелов мотор явно е ***.
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Опела при gm беше чук сега при Пежо май канава работа
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    #6 Как да се разбере с колко мм е веригата?(Пежо 3008 1.5hdi 2022г)
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Колега имам Опел 1,6д и веригата си трака 20хил км след смяната, проблем казват че е и обтегача и съм склонен да го вярвам защото има дни когато двигателя не се чува, иначе скоро ще стигне 250 000 км и други проблеми нямам - фарове, сензори, копчета, климатик, навигация всичко си е ОК
  • #12
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До #1.Това е двигател на Исузу.
  • #11
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Интересно ( преди 5 месеца )
    Как механичен проблем се решава с актуализация на софтуер?
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До#1 ( преди 5 месеца )
    Шептящият дизел на Опел 1.6 cdti е добър двигател, само дето има проблем с ангренажната верига, която е консуматив и е навряна откъм скоростната кутия....има доста случаи, в които се разтраква на 50-60 000 км
  • #9
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Аз ( преди 5 месеца )
    ....франсетата да изоставят стария и доста надежден 1.6 HDI и да се набутат с това недоразумение...
  • #8
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Аз ( преди 5 месеца )
    Стига с това "изтегляне", нищо никъде не се изтегля, просто собствениците на автомобили с този двигател се приканват да посетят в удобно за тях време официален сервиз на групата! И този двигател е с два разпределителни вала, между които е прословутата верига....тя пък не "чупи"( що за тъпизъм!?), а се разтегля с времето....Същият двигател с леко скъсен ход на буталата се използва от Форд, там валът е един, верига няма, няма и никакви сериозни проблеми! И аз винаги съм се чудил защо им трябваше
  • #7
    12 rate up comment 4 rate down comment
    GP ( преди 5 месеца )
    Карам 5008 с 2.0hdi, едва го намерих от чужбина. Вероятно обаче ще ми е последното Пежо. Новите 1.2 с три цилиндъра нещо не ми вдъхват доверие. 200 кг по-тежко купе, по високо, широко и дълго и мотор 1/2 от предходните.