IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Stellantis изтегля близо милион дизела в Европа заради дефектна верига

Проблемът с разпределителния вал засяга модели на Peugeot, Citroën, Opel, DS и Fiat

Автомобилният производител Stellantis обяви, че изтегля около 930 000 дизелови автомобили в цяла Европа, произведени между октомври 2017 и януари 2023. Причината са потенциални проблеми с веригата на разпределителния вал.


Peugeot HDI


В официлно съобщение концернът посочва, че някои автомобили от марките Peugeot, Citroën, Opel/Vauxhall, DS и Fiat, произведени през период 2017-2023 и оборудвани с дизелов двигател 1.5 BlueHDi, могат да се сблъскат с преждевременно износване на веригата на разпределителния вал, което води до необичаен шум и в най-лошия случай до счупване на веригата".

Въпреки че Stellantis не посочва точната цифра на засегнатите автомобили в Европа, е известно, че изтеглянето засяга 636 000 превозни средства във Франция. Още 117 000 автомобила в Белгия също влизат в общата бройка, съобщават медиите в страната.

От Stellantis добавят, че нямат данни за инциденти или наранявания, свързани с проблема. При посещението си в сервиза автомобилите ще получат актуализация на софтуера и, ако е необходимо, смяна на маслото. Освен това е разработено специално приложение за ремонт, което може да открие възможен проблем с веригата чрез анализ на шума на двигателя.


0 от 500
  • #6
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 5 месеца )
    Проблема е с 7 мм верига на по старите модели.В новите модели веригата е 8 мм.
  • #5
    6 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Какво ще ги изтеглят, да ги бракуват всички тия миризливи пушещи дизеляци.
  • #4
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 5 месеца )
    Реално в стелантис от години няма мотор, който да си струва и който да не е калпав. Донякъде 1,6 за хибридните им модели... ама те пък хибридите им по-скоро не си струват... скапана работа - абсолютни самоубийци (Изключваме Мазерати, при Джип също е куца работата)
  • #3
    23 rate up comment 1 rate down comment
    Antrazit ( преди 5 месеца )
    Сега ли се усетиха след 8 години.? Този проблем се знае още щом се появиха първите 1,5 HDI мотори 2017 г. Що счупени мотори смениха по гарация заради този проблем.
  • #2
    24 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Поредното доказателвто, че ако нещо работи не го пипаш. Можеше просто да модернизират 1.6ХДИмотора вместо да е впускат в нови разработки. И да не бяха затривали 2.0 ХДИ.. А сега не само че бензиновиа им не става, ами се оказва, че и малолитражния дизел..
  • #1
    13 rate up comment 14 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 5 месеца )
    Opel имаха железен 1,6 cdti, с ресурс 400-500 хил км... само че трябваше да се пробута френското л-но, щото фансетата за сметка на екстремно глупави са и зверски нагли!