IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota отчете най-голям спад на производството от 10 години

Компанията продаде най-много автомобили в САЩ, но изкара повече пари в родината си

Глобалната мобилност бе много сериозно засегната от кризата с Ковид-19 през 2020 година, което доведе до сериозни спадове в приходите дори за гигантите от автомобилната индустрия. Според данни на компанията Trading Platforms, Toyota също събра негативи от ситуацията, като за фискалната 2021 година отбелязва най-малкия брой произведени автомобили от почти десетилетие насам.


Toyota


Японският производител е лансирал 7,55 милиона автомобила, което е най-ниската бройка от 2012 година, когато успява да произведе 7,44 милиона машини. Създадената през 1937 година фирма е най-голямата в бранша от Страната на изгряващото слънце по пазарна капитализация, като в класацията на Форбс е 42-та най-голяма компания в света.

Въпреки това, дори такъв гигант не е застрахован от парализиращите ефекти на Ковид кризата. През фискалната 2020 година, Toyota е успяла да произведе 8,82 милиона автомобила, като спадът през миналата е с близо 1,4 милиона превозни средства или почти толкова, колкото традиционно продава на големи пазари като азиатския (без Япония).

Традиционно, най-доходен и голям пазар за японската компания е този в Северна Америка, като през 2020 година там са лансирани 2,7 милиона автомобила. Миналата година, обаче, Toyota отбелязва спад на продажбите с 14,74% до 2,31 млн. коли. Още по-сериозен е спадът на пазара в Азия (без родната Япония), където са реализирани с 23,63% по-малко превозни средства - 1,22 милиона, в сравнение с 1,6 млн. през фискаланата 2020.


Toyota
Произведени автомобили от Toyota за периода 2007 - 2021. Източник: Statista, Toyota


Приходите на Toyota от различните продажбени региони се различават значително заради колебливите условия по време на пандемията из целия свят. Родният японски пазар се оказва най-голям източник на приходи за компанията със 137 милиарда долара. Този в Северна Америка е на второ място, като е донесъл около 87 млрд. долара за 2021.

Според анализатора Рекс Паскуал от Trading Platforms, спадът в производството на Toyota е напълно очакван и съпоставим с тенденциите на индустрията, но статуса на компанията ще й осигури доста по-светло бъдеще с наближаването на края на кризата. Според Паскуал, за това ще помогнат стабилните продажби на хибридни автомобили, както и усилията, хвърляни в разработки на технологиите за водородни горивни клетки.

0 от 500
  • #19
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Ами ( преди 3 месеца )
    Закривай!
  • #18
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 18 ( преди 3 месеца )
    Само така си мислиш. Не на всички им спаднаха продажбите. Продажбите на Тесла се увеличиха с почти 40% в сравнение с предишната година, въпреки коронавируса. Можеш ли да направиш връзка с предишните изказвания, които ти обясниха защо хората от Toyota са преминали на Тесла? Продажбите на Toyota вече никога няма да се върнат на 10 милиона, точно по тази причина. И точно заради ламтенето по краткосрочни печалби, за които спомена. Те ще им прецакат бъдещето на компанията.
  • #17
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Ти да видиш ( преди 3 месеца )
    Това че Toyota минавали на водородни автомобили искрено ме разсмя! Те хубаво ще минават на водородни автомобили, но защо преди това не попитаха клиентите дали и те искат да минат на такива, че като гледам няма много желаещи?
  • #16
    5 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 3 месеца )
    Ако трябва да сме точни за МАН - основният пакет акции се притежават от Тратон. Като Тратон е собственост на Фолксваген. И да също Скания е собственост на ВАГ.Ако този човек, който казва, че работи за МАН не ги знае тези неща, най -вероятно е някъкъв оператор на поточната линия и не работи на инженерно ниво.
  • #15
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тойота от 2г. движи по инерция, само инерцията още генерира продажби. Хората са като стадо като са свикнали да минават по една пътечка, все по нея вървят. Но автомобилите минават в нова ера, на електромобилите а Тойота още пробутва старите си хибриди, лошото е че като се усетят и тръгнат да правят ел. коли, хората вече ще са утъпкали други пътечки и Тойота трудно ще ги върне на тяхната. Както стана с Нокия на времето.
  • #14
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Селеняниндур ( преди 3 месеца )
    Койота... Здрави коли, но много стари технологии. Бензинов ДВГ с обем 2 литра и мощност от 147 к.с. харчи 8/100 извънградско имайки предвид, че е И директно впръскване. Сега след покупка на седан с V6 4х4 и 90 Коня повече разходът на гориво е същият като на Тойотата, става въпрос за Авенсис. Неприемливо е коли след 2010 г. да генерират такива ниски мощности и такъв висок разход на гориво.
  • #13
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    На всички са им спаднали продажбите, това не е новина. Новината е че Тойота в година с ковид имат по-голяма печалба, въпреки намалелите продажби. Как го правят? С отдавна разработена хибридна технология с която покриват безпроблем стандартите без да им се налага да продават електромобили на загуба. Нека им е зле.
  • #12
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Това е защото произвеждат коли които никой не иска. Отнася се не само за Тойота но и за почти всички други фирми. Хората купуват много от новите коли само защото нямат избор. Все с нещо трябва да се придвижват. Но истинското търсене е съвсем друго. В момента има много пазарни ниши които си стоят празни и никой не иска да ги запълни. Например, търсят се малки джипове за офроуд. И в целия свят има един единствен нов модел и той е Suzuki Jimny. Японците не могат да насмогнат, клиентите чакат 1г.
  • #11
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    От оризарските предпочитам корейското, тойота са доста изостанала марка като цяло.
  • #10
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ако работиш в МАН и не знаеш, че контролния пакет на марката се държи от ВАГ, значи или не работиш, или си най-заспалия работник на планетата, който дори не знае за кого работи. MAN AG контролният пакет акции на компанията (55,9%) е купен през 2011 г. от Фолксваген Произвежда седлови влекачи, товарни коли и самосвали, автобуси, дизелови и хибридни двигатели.