Глобалната мобилност бе много сериозно засегната от кризата с Ковид-19 през 2020 година, което доведе до сериозни спадове в приходите дори за гигантите от автомобилната индустрия. Според данни на компанията Trading Platforms, Toyota също събра негативи от ситуацията, като за фискалната 2021 година отбелязва най-малкия брой произведени автомобили от почти десетилетие насам.
Японският производител е лансирал 7,55 милиона автомобила, което е най-ниската бройка от 2012 година, когато успява да произведе 7,44 милиона машини. Създадената през 1937 година фирма е най-голямата в бранша от Страната на изгряващото слънце по пазарна капитализация, като в класацията на Форбс е 42-та най-голяма компания в света.
Въпреки това, дори такъв гигант не е застрахован от парализиращите ефекти на Ковид кризата. През фискалната 2020 година, Toyota е успяла да произведе 8,82 милиона автомобила, като спадът през миналата е с близо 1,4 милиона превозни средства или почти толкова, колкото традиционно продава на големи пазари като азиатския (без Япония).
Традиционно, най-доходен и голям пазар за японската компания е този в Северна Америка, като през 2020 година там са лансирани 2,7 милиона автомобила. Миналата година, обаче, Toyota отбелязва спад на продажбите с 14,74% до 2,31 млн. коли. Още по-сериозен е спадът на пазара в Азия (без родната Япония), където са реализирани с 23,63% по-малко превозни средства - 1,22 милиона, в сравнение с 1,6 млн. през фискаланата 2020.
Произведени автомобили от Toyota за периода 2007 - 2021. Източник: Statista, Toyota
Приходите на Toyota от различните продажбени региони се различават значително заради колебливите условия по време на пандемията из целия свят. Родният японски пазар се оказва най-голям източник на приходи за компанията със 137 милиарда долара. Този в Северна Америка е на второ място, като е донесъл около 87 млрд. долара за 2021.
Според анализатора Рекс Паскуал от Trading Platforms, спадът в производството на Toyota е напълно очакван и съпоставим с тенденциите на индустрията, но статуса на компанията ще й осигури доста по-светло бъдеще с наближаването на края на кризата. Според Паскуал, за това ще помогнат стабилните продажби на хибридни автомобили, както и усилията, хвърляни в разработки на технологиите за водородни горивни клетки.