Ако има автомобилен производител, който преди оставалите да се е насочил към електрификация на гамата си, това е Toyota. Японската компания стори това още през миналия век, когато повярва в потенциала на хибрида и предложи на пазара Prius.
Голяма част от успеха на марката се дължи именно на смесеното задвижване, но наскоро Toyota представи и първия си електрически модел bZ4X, който е изграден на платформата e-TNGA. Тя ще бъде използвана за бъдещите модели с нулеви вредни емисии. Колко на брой ще бъдат те и кога ще се появят, разкрива Лиза Матерацо, вицепрезидент по маркетинга на компанията.
„Топката е в полето на клиентите, тъй като те са истинските шефове на компанията. Те са тези, които взимат окончателното решение и ще трябва да определят, която технология отговаря на най-добре на нуждите им“, обясни Матерацо.
В Toyota имат и достатъчно алтернативи, които са в допълнение на предлаганите към момента различни варианти на електрификация. Сред тях е водородният Mirai, към който скоро ще се присъедини и още един подобен модел. Той ще се задвижва от двигател с вътрешното горене, който обаче изгаря водород, не бензин.
„Със сигурност не сме против електричеството. Дори в момента разработваме по-мощна батерия, която ще увеличи пробега на електромобилите ни. Но за да се придвижим към електрическо бъдеще е необходимо всички части от пъзела да отидат на мястото си - усилията на производителите, на правителствата, на дилърите, на доставчиците на части и оборудване, както и на клиентите“, каза на свой ред президентът на американското представителство на Toyota – Боб Картър.
Идеята на Toyota е да предостави възможно най-голям набор електрифицирани автомобили от различните видове. Техният брой до 2025 година трябва да достигне 70, като 15 ще бъдат изцяло на ток.
Снимка: Toyota