IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota: Не сме против електричеството, но трябват и алтернативи!

Японският производител разясни стратегията си, в която клиентът решава всичко

Ако има автомобилен производител, който преди оставалите да се е насочил към електрификация на гамата си, това е Toyota. Японската компания стори това още през миналия век, когато повярва в потенциала на хибрида и предложи на пазара Prius.


Toyota


Голяма част от успеха на марката се дължи именно на смесеното задвижване, но наскоро Toyota представи и първия си електрически модел bZ4X, който е изграден на платформата e-TNGA. Тя ще бъде използвана за бъдещите модели с нулеви вредни емисии. Колко на брой ще бъдат те и кога ще се появят, разкрива Лиза Матерацо, вицепрезидент по маркетинга на компанията.

„Топката е в полето на клиентите, тъй като те са истинските шефове на компанията. Те са тези, които взимат окончателното решение и ще трябва да определят, която технология отговаря на най-добре на нуждите им“, обясни Матерацо.

В Toyota имат и достатъчно алтернативи, които са в допълнение на предлаганите към момента различни варианти на електрификация. Сред тях е водородният Mirai, към който скоро ще се присъедини и още един подобен модел. Той ще се задвижва от двигател с вътрешното горене, който обаче изгаря водород, не бензин.

„Със сигурност не сме против електричеството. Дори в момента разработваме по-мощна батерия, която ще увеличи пробега на електромобилите ни. Но за да се придвижим към електрическо бъдеще е необходимо всички части от пъзела да отидат на мястото си - усилията на производителите, на правителствата, на дилърите, на доставчиците на части и оборудване, както и на клиентите“, каза на свой ред президентът на американското представителство на Toyota – Боб Картър.

Идеята на Toyota е да предостави възможно най-голям набор електрифицирани автомобили от различните видове. Техният брой до 2025 година трябва да достигне 70, като 15 ще бъдат изцяло на ток.

Снимка: Toyota

0 от 500
  • #3
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    А Тойота като номер едно производител на ДВГ гледа да си запази позициите и затова ги приказва тия неща. Ясно е че като се мине на ток славата на надеждните им двигатели ще умре и ще загубят много голям дял от пазара. Опитват се да отложат неизбежното.
  • #2
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    Много разумно и трезво мислене от страна на Тойота.
  • #1
    11 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Масовата електрификация е невъзможна. По един или друг начин ще трябва да се направи редукция на броя на превозните средства в глобален мащаб ако искаме да постигнем целите на зелената и чиста икономика. В момента на планетата се движат около 1420 милиона автомобила. От тях само около 10 милиона са електрически. Тоест няма и 1%. Ако всички тези коли минат на ток от къде според вас ще дойде този ток? Положението е шах и мат! Няма измъкване. Трябва да строим соларни паркове навсякъде.