IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota: Не сме против електричеството, но трябват и алтернативи!

Японският производител разясни стратегията си, в която клиентът решава всичко

Ако има автомобилен производител, който преди оставалите да се е насочил към електрификация на гамата си, това е Toyota. Японската компания стори това още през миналия век, когато повярва в потенциала на хибрида и предложи на пазара Prius.


Toyota


Голяма част от успеха на марката се дължи именно на смесеното задвижване, но наскоро Toyota представи и първия си електрически модел bZ4X, който е изграден на платформата e-TNGA. Тя ще бъде използвана за бъдещите модели с нулеви вредни емисии. Колко на брой ще бъдат те и кога ще се появят, разкрива Лиза Матерацо, вицепрезидент по маркетинга на компанията.

„Топката е в полето на клиентите, тъй като те са истинските шефове на компанията. Те са тези, които взимат окончателното решение и ще трябва да определят, която технология отговаря на най-добре на нуждите им“, обясни Матерацо.

В Toyota имат и достатъчно алтернативи, които са в допълнение на предлаганите към момента различни варианти на електрификация. Сред тях е водородният Mirai, към който скоро ще се присъедини и още един подобен модел. Той ще се задвижва от двигател с вътрешното горене, който обаче изгаря водород, не бензин.

„Със сигурност не сме против електричеството. Дори в момента разработваме по-мощна батерия, която ще увеличи пробега на електромобилите ни. Но за да се придвижим към електрическо бъдеще е необходимо всички части от пъзела да отидат на мястото си - усилията на производителите, на правителствата, на дилърите, на доставчиците на части и оборудване, както и на клиентите“, каза на свой ред президентът на американското представителство на Toyota – Боб Картър.

Идеята на Toyota е да предостави възможно най-голям набор електрифицирани автомобили от различните видове. Техният брой до 2025 година трябва да достигне 70, като 15 ще бъдат изцяло на ток.

Снимка: Toyota

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    Може да си Нобелов лауреат само по 0лиг0френия. Кой може да притежава кола определя държавата, не *** като теб. Това, че държавата не си е влязла в ролята на регулатор и допуска смърдящи трошки в движение, не е проблем на технологията, а на корумпетата, които го допускат. Пък ако говорим наистина за екология, горенето на водород отделя само и единствено вода - няма токсична батерия тъпката със силно отровен флуор, няма ЕМП. Ама ти нали си истинския пдрст, та няма какво да се обясняваш повече.
  • #12
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    Аз пък живея в къща и много преди теб съм си направил сметката дедовото. Ама такива като теб, които си мислят, че с 3 kW ще си заредят 100 kW батерия в гаража, са ми много забавни. Още по-забавно ми е как изобщо смяташ, че хората живеещи в блокове по София, нямат право на автомобили, а ти имаш. Сигурно ще да си някой Нобелов лауреат по физика, та се имаш за много значим, нали дечко?
  • #11
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    То хубаво, ама като дойдат при нас втората употреба и вече батерията е на 50% и опасна.
  • #10
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    Гладна кокошка, просо сънува. Щели да си зареждат миксерите в панелките - хахахаха. Да, пуснете бакелитовия разклонител в дъжда през нощта от терасата, тъкмо ще заредите за едни бързи 30 часа - хахахахаха.
  • #9
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    Бай *** Електрофилски мисли, че в електричките вечно ще има голяма далавера да се карат, та сега се хвърля на амбразурата да ни обснява как Тойота нищо не разбират и не ни трябва свобода, а електропенделска диктатура. Един тръгнал да ни обяснява как били рециклируеми литиевите батерии, без да знае, че никой не го е правил още. Друг пък тръгнал да обяснява за петрол, без да знае, че водород се добива от вода. трети пък плямпа за електрички, без да знае, че има такива с водородна батерия. Ужас!
  • #8
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Т ( преди 2 години )
    Като лидер в ДВГ Тойота е нормално да не искат да почват като догинващ играч в предвижването на бъдещето. Но за щастие ел. колите са бъдещето.
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хаха, добре че множество двойки водородни ядра лекомислено се сближават на около 500 секунди разстояние от този сайт - та ни има всички нас, че даже и останалите, дето не четат/пишат тук ...Само въпрос на време е да се скъси веригата на електрогенерация до ... първия елемент. Просто физика!
  • #6
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    При първия взрив на водороден автомобил, тея коли ще изчезнат.
  • #5
    10 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ей голям зор с тоя Mirai. Големи приказки, голяма работа - много им се иска на тойота хората да го купят ама никой не му пука за тая кола. Хората искат да могат да си заредят от контакта вкъщи.
  • #4
    10 rate up comment 11 rate down comment
    До 1 ( преди 2 години )
    Най-лесното е да се произведе ток в днешно време. Има толкова много възобновяеми източници за използване. Не се вижда алтернатива на електромобилите за момента. Водорода не е подходящ за масово ползване, твърде скъпа технология.