IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota отчете най-голям спад на производството от 10 години

Компанията продаде най-много автомобили в САЩ, но изкара повече пари в родината си

Глобалната мобилност бе много сериозно засегната от кризата с Ковид-19 през 2020 година, което доведе до сериозни спадове в приходите дори за гигантите от автомобилната индустрия. Според данни на компанията Trading Platforms, Toyota също събра негативи от ситуацията, като за фискалната 2021 година отбелязва най-малкия брой произведени автомобили от почти десетилетие насам.


Toyota


Японският производител е лансирал 7,55 милиона автомобила, което е най-ниската бройка от 2012 година, когато успява да произведе 7,44 милиона машини. Създадената през 1937 година фирма е най-голямата в бранша от Страната на изгряващото слънце по пазарна капитализация, като в класацията на Форбс е 42-та най-голяма компания в света.

Въпреки това, дори такъв гигант не е застрахован от парализиращите ефекти на Ковид кризата. През фискалната 2020 година, Toyota е успяла да произведе 8,82 милиона автомобила, като спадът през миналата е с близо 1,4 милиона превозни средства или почти толкова, колкото традиционно продава на големи пазари като азиатския (без Япония).

Традиционно, най-доходен и голям пазар за японската компания е този в Северна Америка, като през 2020 година там са лансирани 2,7 милиона автомобила. Миналата година, обаче, Toyota отбелязва спад на продажбите с 14,74% до 2,31 млн. коли. Още по-сериозен е спадът на пазара в Азия (без родната Япония), където са реализирани с 23,63% по-малко превозни средства - 1,22 милиона, в сравнение с 1,6 млн. през фискаланата 2020.


Toyota
Произведени автомобили от Toyota за периода 2007 - 2021. Източник: Statista, Toyota


Приходите на Toyota от различните продажбени региони се различават значително заради колебливите условия по време на пандемията из целия свят. Родният японски пазар се оказва най-голям източник на приходи за компанията със 137 милиарда долара. Този в Северна Америка е на второ място, като е донесъл около 87 млрд. долара за 2021.

Според анализатора Рекс Паскуал от Trading Platforms, спадът в производството на Toyota е напълно очакван и съпоставим с тенденциите на индустрията, но статуса на компанията ще й осигури доста по-светло бъдеще с наближаването на края на кризата. Според Паскуал, за това ще помогнат стабилните продажби на хибридни автомобили, както и усилията, хвърляни в разработки на технологиите за водородни горивни клетки.

0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тесла ще ги отнесе от американския пазар, ще им остане да продават само в страните от третия свят.
  • #6
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Данаил ( преди 2 години )
    Това с продажбите засегна всички , тук новина няма.Кое е по-голям проблем например , че една Алфа продава 30к ли 40к автомобила на година , или че Тойота и спаднали продажбите с бройка , която Алфа продава за 10г.Тойота са си перфектни автомобили , ама дизайна , ама колко коня били , от девет планини вода да донесете дърти *** , които караме в БГ , не ми хвалете.Днес карах зад една нова Корола Хибрид седан от Ямбол до с.Зимница .Еми незнам за какви коне става въпрос , но човека настигна 4-р
  • #5
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Фолксваген плащат за емисии, защото имат марки като Бугати,Бентли,Ламборгини, Порше и Ауди а там конските сили вървят от 300 и стигат до 1600. Като добавим МАН и Скания нещата още повече се утежняватКакво да плаща Тойота с коли, които в 90% са със 100к.с.? А батерия с твърд електролит вече направиха в САЩ и скоро обещаха да я видим серийно, Тойота тепърва се лута как да я направи. Докато я направи, останалите вече ще я продават.
  • #4
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Тойота имат най-добрата стратегия - покриват безпроблемно всякакви стандарти за емисии с технологично превъзходните си хибриди като същевременно разработват батерии с твърд електролит. Когато са готови ще смажат всички останали електромобили с тях. За сравнение Фолквагенче плащат глоби за непокриване на емисиите, въпреки че плащат прескъпо за китайски батерии и печелят само от канцерогенните ненадеждни тракащи дизели. Но това е цената да си изостанал технологично.
  • #3
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тия хибриди на Тойота, които са пълна порнография и харчат като стандартен автомобил с ДВГ, скоро никой няма да ги купува, докато другите марки вече сериозно навлизат на пазара за ел.автомобили, Тойота още се ослушва, бак бълнува за хибриди и водородни автомобили. Тази неадекватност, поне според мен ще доведе до големи загуби на позиции и пазари. Те със сигурност в един момент ще се усетят, но може би ще е късно.
  • #2
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не знам, какво се дървите. Това се отнася за всички марки, не показва нищо, освен че имаше пандемия и тя се отрази на всички. Къде тук има новина, не знам.
  • #1
    7 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Никой не иска тея ***