IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford и Toyota са лидери по активни патенти за автопилот

Двете компании се справят най-добре с развитието на новите технологии

Експерти са на мнение, че бъдещето на автомобилната индустрия е свързано с електромобилите и безпилотните превозни средства. С това са наясно и производителите, които активно се опитват да превземат развиващите се сегменти от пазара.


Ford


Изследването на японското издание Nikkei Asian Review показва кои са компании са най-активни в областта на безпилотните технологии от 2018 годината насам. Класирането е направено по броя на активните патенти в тази сфера, както и по тяхната значимост и лидер в него е Ford, който преди 3 години е заемал четвърта позиция.

Отбелязва се още, че като брой на патентите за автономни превозни средства американският гигант отстъпва на Toyota - 1195 срещу 1705, но получава повече точки в класирането - 6054 срещу 5349. Така японската компания запазва второто място, на което беше и през 2018 година.

Бившият лидер в класацията - американската фирма Waymo, пада на трето място с 582 активни патента (4895), докато на четвърто е концернът General Motors с 678 патента (3193).

Авторите на класацията отбелязват, че Ford и Toyota най-добре от всички се справят теорията, но пък Waymo е лидер в практиката, тъй като неговите безпилотни автомобили са навъртели хиляди километри.

0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 8: Пишеш пълни безсмилици - в статията ясно е написано че Тойота водят по активни патенти, а това значи технологично лидерство.
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Технологиите, ваги, нямат националност. Не е важно кой е "измислил" една технология, защото в повечето случаи той я е взаимствал от някъде, а кой я е внедрил в сериен продукт с комериален успех. Второто в хиляди пъти по-трудно от първото. Японците са ненадминати при хибридите (70% пазарен дял на Тойота), батериите (НиМХ, литиево-йонни), силовата електроника (Шинкансен), немците са ненадминати в канцерогенните дизели и измамите с емисии. Кой колкото си може.
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ауди дуо е типичен пример как не трябва да се прави хибрид. Също както хинденбург показа как не трябва да се използва водород, а фолцваген показаха как не трябва да се правят дизели. Въобще, ако искате да закопаете дадена технология, оставете я на германците. Абсолютни неадърници.
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тук се говори за определена технология, но бай Разбирач пише за Ламборгини, Порше, Ферари и т.н. Разбирачо, а знаеш ли коя е единствената кола от трето ниво на автономност, която се движи по улиците към настоящия момент?
  • #2
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Общо взето европейските марки са 25 години зад японските в технологично отношение още от 90-те години,когато Тойота представи Приус,а немците си разработваха и продаваха пушещи TDI,от които сами се отказаха след технологичния си провал дори там.
  • #1
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Хахахахахахахахахахахахаха! Оценявали кой автопилот бил най-добър по брой патенти! Добре, че са написали последното изречение, иначе статията щеше са е пълна излагация. Всеки, който се е качвал на автопилот на японските и европейските марки е наясно, че европейските са с 2 поколения напред!