Компанията Toyota стана поредният автомобилен производител, който е готов със серийна система на автопилот от второто ниво. Технологията се разработва от доста време, но вече е напълно завършена.
Комплексът носи името Advanced Drive дебютира при два от най-технологичните модели на японския производител - хибридния представителен седан Lexus LS 500h и водородната Toyota Mirai, които са построени на една и съща платформа. Като функционалност системата на Toyota с малко превъзхожда Nissan ProPilot 2.0, който се появи преди 2 години.„
Системата Advanced Drive се активира само на магистрали, където може да поддържа нужната скорост и да спазва дистанция от другите превозни средства. Тя позволява ускорение и намаляване на скоростта, поддържане на лентата на движение, а освен това е "обучена" да се престроява и изпреварва. За целта обаче водачът трябва да натисне бутон на волана или да активира съответния мигач.
Технологията използва две камери, монтирани под предното стъкло, а също така радари, лидар на предна броня и навигационна карта, благодарение на която електрониката определя броя на платната и ограниченията на скоростта. Системата се обновява от разстояние, като използва натрупаната информация от самите автомобили на пътя.
Шофьорът не трябва да държи ръцете си на волана, но при необходимост може да се намеси в управлението. Погледът му обаче винаги трябва да бъде по посока на пътя, като за това следи отделна камера в салона. И ако тя установи, че водачът се е отвлякъл, се активира звуков предупредителен сигнал, а предпазният колан започна да вибрира. Ако шофьорът не реагира, колата сама са престроява и спира напълно, като включва аварийни светлини, разблокира вратите и се свързва със съответните служби.
Седаните Lexus LS 500h и Toyota Mirai със системата Advanced Drive излизат на японския пазар още този месец. Водородният модел струва минимум 77 000 долара, докато луксозният седан на Lexus - 149 000 долара. По-късно системата ще се появи и на други модели.
Снимки: Toyota