IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Rimac Nevera унижи Ferrari SF90 Stradale и постави рекорд

Хърватската хиперкола на ток измина 1/4-миля за 8,62 секунди (ВИДЕО)

Ferrari SF90 Stradale е абсурдно бърза кола, която може да се справи с всеки съперник от нейния клас, но не и с представенатаа вчера Rimac Nevera. Това става ясно от видео, публикувано от Carwow, чието екип беше поканен на летище в Хърватия за състезание по ускорение между двата автомобила.


Rimac vs Ferrari


Британците докараха SF90, който се задвижва от 4,0-литров туин-турбо V8 двигател и три електромотора със съвкупна мощност 986 к.с. Официално обявеното от Ferrari ускорение от 0 до 100 км/ч отнема 2,5 секунди, но на независими тестове автомобилът успя да постигне 2,1 секунди. А времето за изминаване на 1/4-миля е 9,62 секунди.

Най-доброто постижение на SF90 в състезанието в Хърватия беше записано във втория манш - 9,60 секунди. Това е доста впечатляващо, като се има предвид, че Bugatti Chiron Sport успя да го направи за 9,4 секунди през 2018 години.

Най-доброто време за деня - 8,62 секунди, беше на Nevera, която буквално унижи своя съперник във всички стартове. Според собственика на хърватската компания Мате Римац, досега той и екипът му са постигали 8,7 секунди, така че това е най-доброто постижение в историята (неофициално).



Задвижването на Nevera става с 4 електромотора - по един на всяка ос, като съвкупната им мощност е 1914 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 1,85 секунди, а до 300 км/ч - 9,3 секунди. Батерията с капацитет 120 кВт/ч осигурява пробег от 547 км.

Снимка и видео: Carwow

0 от 500
  • #59
    0 rate up comment 0 rate down comment
    #до 71 ( преди 4 месеца )
    Разликата с Лексус е, че при тях батерията е никелово-металхибридна и най-важното - диапазонът на зареждане-разреждане е много много по-малък, отколкото при която и да е ел. кола. Това пести изключително много от живота
  • #58
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Тези ги разправяй на друг, пълно е с дефектирали батерии още на 50-100 км. Хорта са ти написали, че литиево-йонните батерии карат максумум 1000 цикъла, ти пак лъжеш и фантазираш. А къде са ти стойностите при ускорение, аз на празни приказки не вярвам. Ти даже идея си нямаш кои са нормални стойности на ЕМП, ама ни убеждаваш в глупости. Те за това в трафопостове и до електроповоди забраняват да се минава, защото ЕМП-то им е много полезно и в ниски стойности, нали?
  • #57
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 70 ( преди 4 месеца )
    А Кона даде стойности, по-ниски от нагревателя на седалката на дизеловата кола!
  • #56
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До 70 ( преди 4 месеца )
    Само хиляда цикъла ли? А как Лексус дават 1 млн. километра гаранция на батерията? Когато батерията се държи в параметри (охлаждането) циклите могат да бъдат много повече от хиляда! В Германия е пълно с Лийф по над 200 хиляди километра с оригинална батерия! Те вече са минали тези хиляда цикли но още вървят, като си имаш предвид, че охлаждането им е въздушно и при зареждане на бързи зарядни, батерията загрява! Така, че твоите теории са твои, а не са факти!
  • #55
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Така ли, и какви стойности даде Кона при ускорение? И как така сравняваш 100 KW с 1500 kW като стойности на ЕМП? А всъщност това охлаждане и подгряване на батериите откъде идва, нали пак от батерията, а тя горката си има максимум 1000 цикъла. Но ти нали си електрьоманьонец, как ли ще го знаеш!
  • #54
    5 rate up comment 8 rate down comment
    До 65 ( преди 4 месеца )
    Ами това е, че прегряването е най-големия убиец на батерията. Когато имаш добро охлаждане, увеличаваш живота многократно! Но какво да се обяснява на петролопитек!
  • #53
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 67 ( преди 4 месеца )
    Сериозно? А теста с електромагнитното поле, което замерваха в България на Кона, гледа ли го?
  • #52
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    То проблема е, че веднъж светът е сърбал попарата на електричките, половин век преди появата на ДВГ. Обаче освен батерията, другия голям проблем е силното ЕМП на 1,5 MW електромотор на една педя от хората в колата. Това поле се равнявава на такова създавано от горе-долу 5 000 хладилника или 2000 перални. Напълно безвредно според електрофилчетата, както са били безвредни оловото и цигарите според лобистите им едно време.
  • #51
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Пропов ( преди 4 месеца )
    Подсказахте ми една голяма разлика между класическите коли и електрическите. Неясното бъдеще. Конкретно: Кола с ДВГ става класика и при правилна потдръжка може да е добра и след 30, 50 , 100 години. Електричките имат толкова неясноти около себе си, че да инвестираш сериозно е безмислено. Ами ако Римак не прокопсат дълго? Няма софт. ъпдейт - нямаш кола.Нямаш софт. потдръжка - пак нямаш кола. Нямаш нова батерия - и пак нямаш кола. 2 милиона в толкова рисково начинание?!
  • #50
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Какво значение има течното охлаждане, само това не разбрах? Друго май не можа да измислиш, та точно течното охлаждане ли мислиш, че ще направи батерията да живее повече от 10 години? На любимата ти Тесла нали има, пък масово ги сменят на 50-100 000 км. О, забравих че ти чакаш някой да измисли вечната батерия скоро.