IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Шефът на Rimac показа колко е бърза хиперколата им

Дори с 85% от възможностите си електрическият C_Two нямаше проблеми срещу Porsche Taycan Turbo S (ВИДЕО)

Разработването на изцяло електрическа кола отнема много време, особено ако тя е с четири мотора и четири скоростни кутии. Хърватският производител Rimac Automobili представи своята хиперкола още през 2018 година, като оттогава проектът продължава да се развива, за да стигне до серийно производство.


Rimac C_Two


Основателят и главен изпълнителен директор на компанията Мате Римац публикува ново видео, в което показва автомобила в действие на изоставено летище. 33-годишният хърватски предприемач лично тества производствен прототип, който разполага с 85% въртящ момент от истинските възможностите на хиперколата.

Прототипът е напълно хомологиран, като е подложен на изпитание за изминаване на 1/4-миля. Първото време, което той записа, е 8,95 секунди при 251,2 км/ч максимална скорост. С все още студени гуми хиперколата ускори от 0 до 100 км/ч за 2,42 секунди, но след няколко опита постигна 2,33 секунди и 8,94 секунди на 1/4-миля при 249,7 км/ч.

Самият Римац определи ускорението до 100 км/ч от място като "доста лошо", въпреки че са малко колите, които да могат да се похвалят с подобно постижение. Хърватинът обаче е категоричен, че производствената версия ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 1,85 секунди и ще развива 412 км/ч.

Подобни характеристики се постигат благодарение на четирите електромотора със съвкупна мощност 1914 к.с. и 2300 Нм въртящ момент. И за да се демонстрират качествата на хиперколата, тя беше изпробвана накрая срещу Porsche Taycan Turbo S. Въпреки бавната си реакция на старта, Римац успя да компенсира загубеното и спечели двубоя на 1/4-миля с 8,94 секунди при 256,2 км /ч на финала.



Цифрите са наистина сериозни, още повече че прототипът няма система за контрол при изстрелване (лаунч-контрол), която ще се поставя на серийния модел. Затова и Римац е убеден, че производствената машина ще бъде най-бързо ускоряващият автомобил на света, като ще изпревари Bugatti Chiron, Tesla Model S Plaid + и Aspark Owl.

Снимка и видео: RimacAutomobili / YouTube

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Георги ( преди 5 месеца )
    Тоя като и варти копчета трака като на баба ми пералнята перла
  • #15
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Пич ( преди 5 месеца )
    Аре стига с тез ускорения вече ве.Тази кола,само ще се ускорява от място ли?!Важното е как се държи на пътя,как е на завоите,как е с безппасноста.То ако е само ускорение,ще докарат един Top Fuel Dragster и ще смачка този електрокар като ***!
  • #14
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До #11 ( преди 5 месеца )
    Пак си преговори нещата от училище.Пробвай драг с 90 кс. и 250 нм срещу 160 кс и 180 нм.
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Ограмотител ( преди 5 месеца )
    Управление на потеглянето!!! Launch control на английски.
  • #12
    7 rate up comment 2 rate down comment
    strikercho ( преди 5 месеца )
    Чудесно, но само да се спомене, че Римак е супер-спортен автомобил, а Тесла С или Тайкан са 5-местни лимузини по над 2.5 тона. Логично е да се сравнява с Тесла Роудстър, а там нещата няма да са така добре за Римак:)
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    пенеп ( преди 5 месеца )
    Бугати ще ги купуват ли в крайна сметка? - обратното, ФВ ще "подарят" Бугати на Римак за да купят още проценти от тях.... Поне такива бяха слуховете....
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    sameman ( преди 5 месеца )
    Бугати ще ги купуват ли в крайна сметка?
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до #3 ( преди 5 месеца )
    това е щото си нямаш хал-хабер от физика и математика!УСКОРЕНИЕТО Е ВТОРА ПРОИЗВОДНА ОТ СИЛАТА!!!Ще рече: не конете са важни, а въртящия момент!!!
  • #8
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Car guy ( преди 5 месеца )
    Браво на Мате Римац. Лично аз не съм най-големия фен на колите му, но евала, че в една балканска държава създаде конглокенция на най-големите.
  • #7
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Кънчо ( преди 5 месеца )
    Аз не разбрах, в серийния модел ще има ли система за контрол на кацането, след като ще има система за контрол на изстрелването?