Разработването на изцяло електрическа кола отнема много време, особено ако тя е с четири мотора и четири скоростни кутии. Хърватският производител Rimac Automobili представи своята хиперкола още през 2018 година, като оттогава проектът продължава да се развива, за да стигне до серийно производство.
Основателят и главен изпълнителен директор на компанията Мате Римац публикува ново видео, в което показва автомобила в действие на изоставено летище. 33-годишният хърватски предприемач лично тества производствен прототип, който разполага с 85% въртящ момент от истинските възможностите на хиперколата.
Прототипът е напълно хомологиран, като е подложен на изпитание за изминаване на 1/4-миля. Първото време, което той записа, е 8,95 секунди при 251,2 км/ч максимална скорост. С все още студени гуми хиперколата ускори от 0 до 100 км/ч за 2,42 секунди, но след няколко опита постигна 2,33 секунди и 8,94 секунди на 1/4-миля при 249,7 км/ч.
Самият Римац определи ускорението до 100 км/ч от място като "доста лошо", въпреки че са малко колите, които да могат да се похвалят с подобно постижение. Хърватинът обаче е категоричен, че производствената версия ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 1,85 секунди и ще развива 412 км/ч.
Подобни характеристики се постигат благодарение на четирите електромотора със съвкупна мощност 1914 к.с. и 2300 Нм въртящ момент. И за да се демонстрират качествата на хиперколата, тя беше изпробвана накрая срещу Porsche Taycan Turbo S. Въпреки бавната си реакция на старта, Римац успя да компенсира загубеното и спечели двубоя на 1/4-миля с 8,94 секунди при 256,2 км /ч на финала.
Цифрите са наистина сериозни, още повече че прототипът няма система за контрол при изстрелване (лаунч-контрол), която ще се поставя на серийния модел. Затова и Римац е убеден, че производствената машина ще бъде най-бързо ускоряващият автомобил на света, като ще изпревари Bugatti Chiron, Tesla Model S Plaid + и Aspark Owl.
Снимка и видео: RimacAutomobili / YouTube