IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-после - Rimac показа серийната си хиперкола

Електрическият снаряд с 1914 к.с. ще носи името Nevera

Хърватската компания Rimac Automobili представи дългоочаквания си сериен електрически хиперавтомобил. Машината носи името Nevera, като е кръстена на мощен средиземноморски ураган и предлага уникални характеристики и футуристични решения.


Rimac Nevera


Наследник на знаменитата концепция C_Two, Rimac Nevera се задвижва от 4 електромотора, които доставят максимална мощност от 1914 конски сили и въртящ момент от 2360 Нм, като логично болидът се сдобива и с интелигентна система за задвижване на четирите колела. Системата позволява ускорение от 0 до 96 км/ч (0 - 60 мили) за едва 1,85 секунди, ускорение до 161 км/ч (100 мили) за 9,3 секунди и максимална скорост от 412 км/ч.

Nevera е оборудвана с пакет батерии с капацитет 120 kWh, които позволяват пробег с едно зареждане до 550 км според цикъла WLTP. Акумулаторите могат да се зареждат на бърза станция с мощност от 500 kW, като в този случай "пълненето" от 0 до 80% ще отнема едва 19 минути. В допълнение, масивната спирачна система Brembo с 390-милиметрови карбон-керамични дискове, е стикована с иновативна система за регенеративна енергия, която позволява максимално зареждане при спиране или движение по инерция.


Rimac Nevera


От Rimac са използвали батерията като част от структурата на хиперавтомобила, като според тях пакетът клетки добавя 37% повече стабилност и здравина към карбоновия монокок на Nevera. Както и при повечето останали електромобили, батериите са разположени ниско долу в автомобила, между двата моста, като спомагат за разпределение на теглото в съотношение 48:52 между предната и задната част на машината за по-добро и балансирано управление.

В помощ на управлението идва и системата All-Wheel Torque Vectoring 2, която подпомага сцеплението и задвижването. Системата върши работата на конвенционалните асистенти за контрол, като направлява нужната тяга изпращана към всяко едно колело индивидуално. Налице са 7 предефинирни задвижващи режима: Sport, Drift, Comfort, Range, Track и два индивидуални.

При режима Sport, ускорението, кормилното управление и спирачките имат по-рязък отговор. като се променят и настройките на окачването. Дрифт режимът пък доставя повече тяга към задните колела, за да увеличи презавиването и помага колата да се пързаля контролирано по пистата. Режим Range настройва задвижващата техника по такъв начин, че да се достигне максималният пробег от 550 км, а Track "настройва Revera така, че да може водачът да усети пълния потенциал на автомобила".


Rimac Nevera


Индивидуалните (Custom) режими, позволяват на собствениците да настроят голям набор от характеристики според желанието си и да ги запазят. В зависимост от избрания режим на задвижване, се променят и аеродинамичните настройки, като за целта се грижат няколко подвижни елемента - дифузьор, отвори под купето, задно крило и т.н.

От Rimac се гордеят със системата Artificial Intelligence Driver Coach (съветник на водача с изкуствен интелект), който помага на собствениците да развията уменията си  за шофиране на писта. Nevera е оборудвана с 12 ултразвукови сензора, 12 камери, 6 радара и операционна система NVIDIA Pegasus, която управлява цялата техника. Така, автомобилът може самостоятелно да анализира траекторията на движение, спирането и ускорението, както и работата с волана, като ще предлага аудио и визуални съвети за подобряване на шофирането. Функцията, обаче, ще е налична в началото на следващата година.


Rimac Nevera


И докато външният дизайн е добре познат на публиката от C_Two, то вече са ясни и подробностите за салона на серийния модел. В купето ще има място за двама души, като дизайнът е минималистичен, а материалите са качествени и предразполагат към комфортно пътуване. Три тъчскрийн екрана ще предоставят различен вид информация и ще контролират повечето функции, докато за някои от последните ще са налични и физически бутони.

Rimac Nevera ще излезе в лимитирана серия от 150 автомобила, цената на всеки от които ще започва от 2 милиона евро. Машината ще се произвежда в Хърватия, като всеки готов екземпляр ще бъде тестван лично от създателя на компанията Мате Римац, който ще положи и подписа си върху болида, преди да бъде предаден към клиента.

Повече снимки на Rimac Nevera вижте в галерията:

0 от 500
  • #36
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 4 месеца )
    Приятелю, разбери се със себе си и реши накрая, кога ще възникнат тези проблеми за които говориш? Догодина? След две години? Хем заемаш моята гледна точка, че до 20 години в България дори 3% от автопарка няма да са електромобили, хем питаш за утре как да заредим 100% електромобили в автопарка. Последно? Как зареждаш нещо, което не съществува?Проблеми със зареждането имат днешните собственици на електромобили, когато електромобилите станат повече, този проблем няма да съществува.
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Пак нищо не си чел нищо. Пред офиси също не е задължително да има зарядни. Аз дизел нямам, не съм имал и няма и да имам. Но това със забраните да се паркира пред дома, го разправяй на друг. Иначе викаш да не е масова електрификацията, та да може някои много екологични типове с коли по 300 бона, да продължават да паркират без да плащат зони, да не плащат данък и да зареждат без пари?! Да ви се изходя на разбиранията.
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 34 ( преди 4 месеца )
    Пак питам. Какво означава масово да минем на електрички? Колко броя да има в България? Коя година очаквате това да се случи? Какъв ще е енергийния микс тогава, защото със сигурност въглищни централи няма да има от 20 години? Как прецени че няма да има ток за електромобилите?
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Прав си ( преди 4 месеца )
    От 2017 мина доста време и съм забравил, че не се отнася за жилищата, но това не променя факта че навсякъде другаде задължително трябва да има зарядни станции включително пред работата ти, а през деня автомобила ти ще е там, точно когато пече слънцето върху фотоволтаиците. А дори да не е задължително, фирмите на "правилните" хора ще изградят зарядни станции на паркоместата пред блоковете и пак няма да можеш да паркираш с дизела си там, иначе паяк и глоба.
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Пич, вземи се научи да четеш. Точно в тази наредба никъде не пише, че трябва да има зарядна станция пред блоковете. Приложение 5, драги ми Смехурко. Лъжите ти край нямат.
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    На фона на почти двойно по-голяма разлика в мощността, Ферарито се представя впечатляващо. Това е слонът в стаята. Тая кола е абсолютно извънземно за сумата, която и искат.
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    #31, остави го този платения ***. Аз му обяснявам как ако наистина минем масово на електрички, че е невъзможно да се зарежда, той се чуди какво да си измисля. По закон трябвало да има зярядни станции - пълни глупости. Ама ние ще построим светлото бъдеще и ще бутнем всички блокове - хахаха.
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До31 ( преди 4 месеца )
    И числата от тотото мога да ти кажа за декември 2017 година, когато е публикувана наредбата за броя на зарядните, които трябва да бъдат достигнати до 2030 година. Както виждаш закона вече е приет и макар и бавно нещата ще се случват. Държавен вестник, брой 7 от 19.IНАРЕДБА РД-02-20-2 ОТ 20 ДЕКЕМВРИ 2017 Г. ЗА ПЛАНИРАНЕ И ПРОЕКТИРАНЕ НА КОМУНИКАЦИОННО-ТРАНСПОРТНАТА СИСТЕМА НА УРБАНИЗИРАНИТЕ ТЕРИТОРИИ
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 28 ( преди 4 месеца )
    Ако си размърдаш мозъка ще се сетиш, че много по-евтино и бързо ще се инсталират 15000 контакта на първите половин процент от автопарка които са електромобили, защото чисто нов електромобил към момента си купува този който има гараж в който да го зареди. Мощността на тези 15000 контакта е капка в морето.Хайде кажи след колко години си представяш, че в България ще има поне 5% електромобили в автомобилния си парк - 150 000 електромобила, че нямаш калкулатор и не можеш да смяташ !
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 26 ( преди 4 месеца )
    Дотук най-много измишльотини написа ти. Как точно успя в две поредни мнения да напишеш веднъж че в България има три милиона електромобила на стойност 300 милиарда лева които се чудиш къде ще се зареждат, а в следващото мнение да обясняваш, че няма къде да паркират пред панелките. Не се ли усещаш, че едното изключва другото?Пък и това ще е поредната причина за избор на електромобил - зарядни ще има по закон на паркоместа пред всеки блок, а на тях ще е забранено да паркират автомобили с ДВГ.