IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Знаете ли защо Golf II е толкова здрава кола?

Второто поколение на модела крие инженерна хитрост

Volkswagen Golf (Mk2), произвеждан между 1983 и 1992 година, остава един от най-обичаните и разпознаваеми автомобили по европейските пътища. Неговата легендарна здравина и надеждност са пословични, но малцина знаят за една от ключовите инженерни хитрости, допринесли за това – интелигентното използване на високоякостна стомана и специфична структура на каросерията, която е била далеч по-напредничава за времето си.


VW Golf 2


През 80-те години производството на автомобили все още разчита в голяма степен на по-стандартни стомани и по-опростен дизайн на шасито. Въпреки това, инженерите на Volkswagen за Golf (Mk2) са направили значителни подобрения в структурната цялост. Те са използвали повишен процент високоякостна стомана на ключови места в каросерията – около пътническата клетка, подсилванията на вратите и зоните за поглъщане на енергия при удар. Тази стомана е по-лека и по-здрава от конвенционалната, което е позволило постигане на по-висока устойчивост при запазване на разумно тегло.

Освен материалите, дизайнът на каросерията е играл съществена роля. Golf (Mk2) е проектиран със значително подобрена твърдост на усукване в сравнение с предшественика си. Това е постигнато чрез по-сложни профили на гредите, заваряване на повече точки и стратегическо разполагане на подсилващи елементи. Резултатът е автомобил, който се усеща „цял“ и солиден по пътя, с минимални деформации на каросерията при различни натоварвания – от неравен терен до бързи завои. Тази твърдост не само допринася за безопасността при евентуален удар, но и подобрява управлението и намалява шума и вибрациите в купето, което често се пренебрегва като фактор за дълготрайност.

Една по-малко известна, но важна детайл е вниманието към антикорозионната защита. За разлика от много автомобили от същата епоха, Golf Mk2 е получил подобрена катафорезна електрофореза (KTL) и допълнителни защитни покрития на кухините. Това е било критично, тъй като корозията е един от основните фактори, унищожаващи структурната цялост на по-старите автомобили. Благодарение на тези мерки, много Golf (Mk2) успяха да издържат изпитанието на времето, дори в региони с тежки климатични условия.

Всички тези инженерни решения, макар и не толкова очевидни като турбокомпресор или сензорен екран, са в основата на легендарната надеждност и издръжливост на Volkswagen Golf (Mk2). Тези скрити детайли в дизайна на шасито и използването на напреднали за времето си производствени процеси са направили втория Golf не просто популярен, а един от най-дълголетните и устойчиви автомобили в историята на Европа. Неговата непреходна популярност днес е доказателство за философията на солидното инженерство, което продължава да служи на хиляди собственици.


0 от 500
  • #6
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Ахъм ( преди 4 месеца )
    Колите са до към 94та година. След това започват измишльотините на маркетингови компании, натиск от меринджеи за по-големи печалби, чрез икономии, в резултат - чупливи таратайки.
  • #5
    20 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Щото под ламарините му има предимно джелезо и халумин , а не пластмаса, както сега.
  • #4
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Българина ( преди 4 месеца )
    #1 го е написал. До двойките правеха коли, сега правят продукти. Това е.
  • #3
    26 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Такива двойки в Германия има страхотни реставрирани. И GTI версии с по 400-500 коня. Оня ден пък видях едно паркирано BMW Е30 325i. Ама реставрирано ама направено по добре от ново. С перфектна боя с класическите джанти BBS от 1987г. Просто ми останаха очите в него. Всички нови които бяха паркирани около него изведнъж започнаха да ми изглеждат ужасно.
  • #2
    33 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Забелязвате ли как всички стари коли изглеждат толкова добре а новите са толкова грозни? Старите коли са с много добър размер. Нито прекалено малки, нито прекалено големи. И изглеждат някак атлетично и със ясно изразени и изчистени линии без нищо излишно по тях. Новите всичките сякаш са правени от един дизайнер. Всичките са някак подути като балони. С много заоблени и неправилни форми, без симетрия и баланс и със криви линии които започват от нищо и свършват в нищо.
  • #1
    38 rate up comment 2 rate down comment
    Пропов ( преди 4 месеца )
    Абе нека си го кажем в прав текст. Голф 2 е правен да бъде кола. От подходящите хора, с подходящите материали и с подходящите инвестиции. После власта взеха маркетолози, еколози, геолози, гениколози, -ози, -ози...И колите вече не са коли а нещо дето... просто да вози. И ние сме извозени от -озите.