IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW Golf IV крие революционни за времето си иновации

Скучният на вид хечбек предлага специална акустична изолация

Volkswagen Golf IV, произвеждан между 1997 и 2003 година, е един от най-успешните и разпознаваеми модели в историята на автомобилостроенето. Често описван като "консервативен" или "скучен" от гледна точка на дизайна в сравнение с предшествениците си или по-смели конкуренти, Golf IV всъщност представляваше тиха революция под повърхността. Неговият външен вид, макар и еволюционен, криеше зад себе си множество иновации и неочаквани факти, които малко хора знаят.


VW Golf IV


Един от най-любопитните и непознати аспекти на Golf IV е свързан с неговата акустична изолация и усещане за премиум качество. Докато конкурентите в компактния клас често се фокусираха върху външния вид или динамиката, Volkswagen тайно инвестира огромни усилия и средства, за да направи Golf IV да се усеща и звучи като автомобил от по-висок клас. Това не е просто въпрос на по-добри материали в интериора, а на цялостна стратегия за "усъвършенстване на усещането за качество" (Perceived Quality), която е била водеща при разработката.

Инженерите са използвали техники и материали, които дотогава са били запазени предимно за модели от луксозния сегмент. Например, Golf IV е един от първите автомобили в своя клас, който е разполагал с лазерно заварени фуги по покрива (вместо традиционното точково заваряване и гумено уплътнение), което не само подобрява здравината, но и намалява шума от вятър. Използвани са и многослойни стъкла и допълнителни изолационни материали в калниците и под пода, които не се виждат с просто око, но допринасят значително за намаляване на шума от пътя и двигателя.

Освен това, всяка движеща се част в интериора – от превключвателите по таблото до дръжките на вратите – е била проектирана да издава специфичен, плътен и приятен звук при употреба. Този "звуков подпис" е бил резултат от хиляди часове работа на акустични инженери, които са прецизирали пружини, механизми и дори вида на пластмасата, за да създадат усещане за солидност и надеждност, което далеч надхвърляло очакванията за автомобил от този клас.

Всички тези "невидими" подобрения са имали една цел: да създадат усещане за автомобил, който е "като излят от едно парче" – здрав, тих и прецизно изработен. Тази стратегия е била изключително успешна и е позволила на Golf IV да се наложи като еталон за качество и рафинираност в компактния клас. Този модел не просто е продал милиони бройки, но и е променил представите на потребителите за това какво може да очакват от един масов автомобил, поставяйки нови стандарти за усещане за премиум качество, което е запазено и до днес в наследниците му.

Така, въпреки че Golf IV може да не е бил най-смелият дизайнерски експеримент, неговата тиха революция в акустиката и усещането за качество остава един от най-неизвестните, но фундаментални фактори за неговия огромен успех и трайно наследство в автомобилната индустрия.


0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Нисък клас градска кола. За студенти и пенсионери - става. Не са лоши като цяло. Основно малоимотните ги хвалят, а когато се сдобият с някой лев, веднага минават на BMW 3та серия, Audi A4 или MB C-klasse и започват да отричат, че някога са карали Golf. Същите кошници, но с по-скъпа поддръжка. Изцяло има инфлация на лукса и качеството при автомобилите последните 40 години. Общо взето сега трябва да вземеш най-висок клас, за да получиш сносен автомобил. Жалко, но е факт.
  • #13
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Коко-Роко ( преди 4 месеца )
    Голф 4 и обезшумяване,жив да не съм.Няма такъв ***,сваляш джама и не се знае дали ще го вдигнеш и куп други мизерии.Единственото що годе беше дизела с роторна помпа.
  • #12
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Чувате ли се кви ги приказвате кво обезшумяване кви акустики кви глупости пълна трагедия и 5 и 6 са същите *** и пасата и тои е същите л- на особенно отзад пълна трагедия все едно седиш на пейка дървена на пътя а над 90 с антифони да стоиш това е народна проста кола за народа кви иновации глупости
  • #11
    3 rate up comment 17 rate down comment
    Истината ( преди 4 месеца )
    За младите.Тези коли са от времената на немската пропаганда 90-те и дизел манията в Европа Пиех и Кант плащаха на Аито билд да плещят глупости за тия кло сети.Истината. Зле направени лопащи и тропащи ръждиви барутбици за мерседеси за фв още по зле. Евтини материали пластмаси маломощни двигатели мъртъвци. Нали слушате отдолу как превъзнасят 101 кс. имутентен двг. Фебове малограмотни от Маскуда.
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Познавам отблизо Голф 3, и с Голф 4. То моделите от 90те като надеждност са легендарни, така ги правеха тогава повечето марки. Имам съсед с BMW компакт 316i от края на 90те., спира до Голфовете.Това малко 316i надмина всичките ми очаквания, мн добра, пазят я мн отвътре и е като нова. Имат я над 20г вече над 450хил км. Golf 4 също е добре, юркат ги вече не си знаят км., но така ги правеха тогава. Пасат от 90те същоBMWто паркира около тях, но видимо старее във времето мн по-бавно от Golf-овете ...
  • #9
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Кола относително непретенциозна. Вътре износени салони, всичко що е дръжки, кори, копчета и всякакви подобни вкл ръчна спирачка, са полу потрошени тракащи и скърцащи.Ужасни тапицерии по таваните, всичките висят.Корозията им е проблем, но мисля Golf 3 бяха далеч по-зле. Като кола обаче става, и върши мн добра работа.За годините си държат нереални цени, уж заради имиджа на здрава кола, но са изцедени от тормоз, доста износени отвсякъде, ..а с корозията тепърва искат внимание и по купетата ...
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Добре е известна, Golf 4 беше масова кола. Извън големите градове, си се среща навсякъде.Вътре ужасно скърцат дръжки на кори на врати, копчета трошливи, такива неща. Има и комби вариант, кажи речи удобен, (за малка кола). Не са нещо особено откъм цени на части. Имаха някой икономични мотори. Карах такъв около седмица (не беше мой), 1.9 дизел, 101к.с. автомат. Приятно се държеше, после го подадоха и веднага хвърли кутията, но мисля кутията е била дълго неглижирана и изобщо неподдържана.
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Красимир ( преди 4 месеца )
    И ако не гниеха много ?!
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Имам такъв ( преди 4 месеца )
    Интериора е ужасен . Гуменото покритие на пластмасите също . Цялото табло скърца и тропа . Иначе е голямо куче евтина подръжка и много здрава кола. 1.9tdi 101кс автомат.
  • #5
    7 rate up comment 16 rate down comment
    до долния ( преди 4 месеца )
    Тоя пластмасов клу сет и клас звучат нелепо в едно изречение.