IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

15 факта за "българския" Москвич Алеко

Най-аеродинамичният, но и най-калпавият съветски автомобил беше низ от несбъднати обещания

През 1993, след една провалена парична реформа, тогавашният руски премиер Виктор Черномирдин изрече крилатата фраза "Хотели как лучше, а получилось как всегда" ("Искахме по-добре, а се получи както винаги"). Тя чудесно обобщава почти всяко правителствено начинание и в Русия, а и у нас. Но освен това много добре подхожда и на историята на Москвич 2141 Алеко - колата, която се оказа не само лебедовата песен на легендарния московски автомобилен завод, но и края на серийното производство на автомобили в България (ако не броим съвсем лимитираната сглобка на Rover Maestro във Варна и на Great Wall в Баховица).
  
   
Москвич-2141 Алеко

Москвич Алеко се произвежда от 1986 чак до 2001 (а в дъщерни предприятия има сглобявани бройки и през 2002). Общо са произведени над 700 000 автомобила
   
    
За тази кола известният историк на автоиндустрията при соца Сергей Канунников казва, че съчетавала "най-добрата аеродинамика сред съветските машини - и най-калпавата сглобка". Въпреки това няколко години тя минаваше за по-престижна от Лада. А след това се сдоби с недотам ласкавия прякор "московска недвижимост". Ето 15 факта, които ще ви изяснят защо Алеко бе колата с най-много несбъднати обещания в бившия Източен блок.
  
   
15 факта за "българския" Москвич Алеко (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #15
    39 rate up comment 6 rate down comment
    Гого ( преди 4 месеца )
    Аз пък я карах 20 г. на газ без проблеми и накрая я закарах на ход в автоморгата. Приемникът се зарадва много - имал същата...
  • #14
    48 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Началото на статията дава отговор на въпросите ви- шефа на лада станал министър, и тъй като всеки селянин докопал се до столицата , решил да се покаже колко е велик. Такава е била съдбата на всяко инжинерно начинание в соц-лагера, ако не си човек на някого и "айнщайн' да си пак ще те гърбят да режеш винкели с бичкията
  • #13
    46 rate up comment 18 rate down comment
    Рачо ( преди 4 месеца )
    Една от любимите ми коли карани в младежките ми години. С 2 гаджета вдигнах 140 преди Созопол и ме спряха КАТ си спомням. Ееех какъв живот беше, хаха. На почивка с 80 лв в джоба....
  • #12
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Мамаша ( преди 4 месеца )
    Едно лято в Москва, една зима внедряване и се получи заглавието на статията, за съжаление няма нищо тенденциозно, само факти...не знам за купувачите, но за производството беше все с проблеми, ...
  • #11
    30 rate up comment 7 rate down comment
    Аз ( преди 4 месеца )
    Жалко за руската икономика!Към момента произвеждат само клюки....
  • #10
    37 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    цялата история за провала на автомобилните инвестиции след 90 е че другарите не могат да разделят процентите защото могат де делят само на едно такива грабежи ставаха след 89 че за сегашните остана само да оглозгват останките и да облизват чиниите от голямото плюскане през 96
  • #9
    42 rate up comment 5 rate down comment
    до 9 ( преди 4 месеца )
    Айде сакън, каква фантазия! Виденов прогонил инвеститорите, на BMW щял да е завод... Все едно не помним кой беше Тилев и каква перачница беше това
  • #8
    36 rate up comment 4 rate down comment
    ИЗпробвал ( преди 4 месеца )
    Имаше един лаф(сами ще се досетите, ако нещо липсва):"Отпред Пежо, отзад Рено, в средата лай..."+:Просторно купе, страшно окачване, двигател със същото тягово съотношение на днешните скопени "автомобили".ПРЕДНО ПРЕДАВАНЕ-чудо за соца!!!-:Автомобила е пълен израз на Съветската автомобилна индустрия тогава!
  • #7
    33 rate up comment 1 rate down comment
    Ацо ( преди 4 месеца )
    Па ако можеше отнякъде да си гепиш емблема на Рено и да си я закичиш отпред мале,мале...!
  • #6
    50 rate up comment 5 rate down comment
    Един друг ( преди 4 месеца )
    Имах това чудо,закупено от мототехника през 1990 г. Още там имаше 4 различни марки свещи,а една не работеше. След 1 година блокира СК.кутия по време на изпреварване на ТИР. Направо кошмар. Чакахме 15 години за него. Пълен ***.